Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
8
Budowa:
8.5
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

84%

Dziś sprawdzamy czy druga odsłona Tamrona SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 to krok w dobrą stronę i faktyczny konkurent systemowych odpowiedników. Producent zapewnia, ze zmiany są zauważalne, a my przyglądamy się im bliżej.

1
Michał Chrzanowski
31 Grudzień 2018
Artykuł na: 2-3 minuty

Podsumowanie

Tamron może być wzorem dla innych producentów. Firma nauczyła się na błędach i wyciągnęła wnioski. W efekcie po 4 latach zaprezentowała aktualizację obiektywu SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2, który wśród fotografów krajobrazu, architektury i wnętrz ma szansę stać się łakomym kąskiem. 

Otrzymujemy lepszą i bardziej wyrównaną rozdzielczość obrazu, dobrze korygowaną aberrację chromatyczną oraz wydajniejszą pracę w warunkach kontrastowego oświetlenia. Uzupełnieniem jest rewelacyjny system stabilizacji obrazu, dzięki któremu możemy „wycisnąć” imponujące czasy oraz szybszy i precyzyjniejszy autofokus (przymykamy oko na wyjściowy front focus, który łatwo skorygować dzięki mikroregulacji AF). Całość zamknięto w uszczelnionym tubusie, który odznacza się odświeżonym designem. 

Oczywiście konstruktorom nie udało się uniknąć pewnych wpadek, które są nieuniknione przy tego typu specyfice układu optycznego. Za największe wady musimy uznać sporą dystorsję oraz zauważalną winietę - głównie na ogniskowej 15 mm i przysłonie f/2.8. Niektórym mogą też nie spodobać się gabaryty Tamrona, który jest największą i najcięższą konstrukcją w swojej klasie. Niemniej jednak za kwotę 5400 zł dostajemy obiektyw, który nie tylko mocno zbliżył się do głównych konkurentów, lecz także w pewnych aspektach ich przewyższa. 

Plusy

  • Metalowa i uszczelniona konstrukcja
  • Nowoczesny design spójny z serią Tamron SP
  • Mocowanie filtrów żelatynowych (jedynie mocowanie Canon)
  • Kompatybilność z z urządzeniem Tap-in Console
  • Szybki i precyzyjny autofokus (po korekcie w aparacie lub w Tap-in Console)
  • Rewelacyjny system stabilizacji
  • Odpowiednia i wyrównana rozdzielczość w całym zakresie przysłon i ogniskowych
  • Dobrze korygowana aberracja chromatyczna
  • Odpowiednia praca w warunkach kontrastowego oświetlenia

Minusy

  • Spora waga i rozmiar na tle konkurencji
  • Osłona przeciwsłoneczna przymocowana na stałe
  • Zauważalny front focus, który trzeba było skorygować w aparacie (lub w Tap-in Console)
  • Duża dystorsja na 15 mm i widoczne zniekształcenia na 30 mm
  • Zauważalna winieta na 15 mm i f/2.8
Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska
Spis treści

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Olympus M.Zuiko Digital ED 12-200 mm f/3.5-6.3 - zdjęcia przykładowe
Olympus M.Zuiko Digital ED 12-200 mm f/3.5-6.3 - zdjęcia przykładowe
Niespotykany zakres ogniskowych o ekwiwalencie 24-400 mm, zaawansowana optyka, szybki AF, a także kompaktowa i w pełni uszczelniona konstrukcja - tak nowy uniwersalny...
12
2
Canon RF 85 mm f/1.2L USM - test obiektywu
Canon RF 85 mm f/1.2L USM - test obiektywu
Canon RF 85 mm f/1.2L USM ma wyznaczać nowe standardy w segmencie jasnych, portretowych szkieł. Sprawdźmy zatem, czy producent dokonał rewolucji i faktycznie...
9
6
Sony FE 35 mm f/1.8 - zdjęcia przykładowe
Sony FE 35 mm f/1.8 - zdjęcia przykładowe
W nasze ręce trafił najnowszy FE 35 mm f/1.8 - systemowy obiektyw, którego długo brakowało w ofercie Sony. Zobaczcie na co go stać.
40
6
Powiązane artykuły