Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
8
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Panasonic
Nasza ocena:

84%

Dziś sprawdzamy czy druga odsłona reporterskiego zooma Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. o ekwiwalencie 70-200 mm f/2.8 to konstrukcja godna wymagającego fotografa.

27
Michał Chrzanowski
7 Październik 2018
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Winietowanie

Winietowanie mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania. Pomiar wykonywany jest dla trzech ogniskowych - środkowej i skrajnych. Przedstawiane wykresy pokazują poziom i charakterystykę dystorsji dla danych ogniskowych.

ekw. 70 mm f/2.8

ekw. 120 mm f/2.8

ekw. 200 mm f/2.8

W większości sytuacji zdjęciowych nie powinniśmy narzekać na mocne zaciemnienia kadrów - choć obiektywowi do dobrych osiągów zabrakło. Gdy w kadrze znajdzie się jednostajne tło da się już zauważyć przyciemnione rogi i brzegi planu fotograficznego. Poza tym winieta nie tylko występuje w całym zakresie ogniskowych (na f/2.8), lecz także osiąga podobne wartości około 0.9 EV: dla ekwiwalentu 70 mm (46%), 120 mm (41%), 200 mm ( 44%). Warto jednak pochwalić charakterystykę winiety, która subtelnie rozchodzi się od brzegów po centrum planu fotograficznego, co dostarcza naturalnej gradacji oświetlenia.

Winieta w praktyce

1/250s, f/2.8, ISO 12800, ogniskowa: 35 (ekwiwalent dla pełnej klatki 70)

1/200s, f/2.8, ISO 12800, ogniskowa: 60 (ekwiwalent dla pełnej klatki 120)

10/2000s, f/2.8, ISO 12800, ogniskowa: 100 (ekwiwalent dla pełnej klatki 200)
Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska
Spis treści

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Co potrafi najjaśniejsza (i najdroższa) stałka Nikon Nikkor? W nasze ręce wpadł jeden z pierwszych egzemplarzy tego niezwykłego szkła. Oto nasze pierwsze...
54
10
Fujifilm Fujinon XF 16-80 mm f/4 R OIS WR - test autorski
Fujifilm Fujinon XF 16-80 mm f/4 R OIS WR - test autorski
Fujifilm rozpędza się w segmencie średnioformatowej optyki GF, ale nie zapomina o rozwoju linii XF. Jej najmłodszym członkiem jest uniwersalny zoom 16-80 mm f/4. Grzechem byłoby go nie...
5
21
Canon RF 15-35 mm f/2.8L IS USM - zdjęcia przykładowe
Canon RF 15-35 mm f/2.8L IS USM - zdjęcia przykładowe
Pierwszy obiektyw z reporterskiej "świętej trójcy" systemu R trafił już na rynek. Zobaczcie, jak radzi sobie w praktyce.
13
5