Podsumowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8.5
Cena / Jakość:
6
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Marka:
Olympus
Nasza ocena:

80%

Dziś sprawdzamy, czy nowy M.Zuiko Digital ED 45 mm f/1.2 PRO to najlepszy obiektyw portretowy, jaki możemy znaleźć w systemie Mikro Cztery Trzecie.

Autor: Michał Chrzanowski

29 Listopad 2017
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Podsumowanie

Najnowsza portretówka Olympusa to szkło niemal idealne. Niemal, bo do perfekcji zabrakło naprawdę niewiele. Martwić mogą jedynie słabo korygowana aberracja chromatyczna oraz duże bliki i flary, które występują w momencie fotografowania w wymagających warunkach oświetleniowych. Poza tym, układ optyczny modelu M.Zuiko Digital ED 45 mm f/1.2 PRO po prostu zachwyca.

Wrażenie robi przede wszystkim wysoka i wyrównana rozdzielczość obrazu, która bez trudu przekracza akceptowalną granicę w centrum i na brzegach kadru - już od maksymalnego otworu przysłony. Nie możemy zapomnieć także o ponadprzeciętnej plastyce zdjęć, wysokim kontraście, odpowiednim przenoszeniu barw oraz o minimalnej winiecie i wręcz znikomej dystorsji.

Również autofokus jest mocnym punktem nowego M.Zuiko. Portretowa stałka potrzebuje zaledwie ułamka sekundy, aby poprawnie wyostrzyć kadr. Do tego zaawansowany mechanizm MSC jest cichy i wyjątkowo precyzyjny - także w trudniejszych warunkach. Dobre wrażenie potęguje także precyzyjne wykonanie oraz minimalistyczny wygląd metalowego i uszczelnionego tubusu, co jest już niejako cechą charakterystyczną konstrukcji z rodziny M.Zuiko PRO.

Olympus wykonał rzecz niebywałą. Zaprojektował bowiem obiektyw, który imponuje zarówno pod względem jakości i plastyki obrazu, jak również wykonania i stosunkowo niewielkich gabarytów. Nie mamy żadnych wątpliwości - M.Zuiko Digital ED 45 mm f/1.2 PRO to wszechstronna portretówka, która w rękach zaawansowanego fotografa pokażę pełnię swoich możliwości.

Plusy

  • bardzo dobre wykonanie
  • uszczelniony tubus
  • precyzyjny i błyskawiczny autofokus
  • świetna plastyka obrazu
  • wysoka rozdzielczość w centrum i na brzegach kadru
  • miękkie rozmycia nieostrości
  • znikoma dystorsja
  • dobrze korygowana winieta

Minusy

  • większe wymiary niż u konkurencji w systemie M4/3
  • wyraźnie zauważalna aberracja chromatyczna
  • ogromne bliki i flary
  • ubogi zestaw handlowy
  • stosunkowo wysoka cena
Oceny szczegółowe
Jakość obrazu:
8.5
Cena / Jakość:
6
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Ocena ogólna

80%

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
15
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
40
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Rozwiązywanie problemu którego nie ma, czy może przebłysk geniuszu? Sprawdzamy, co do zaoferowania ma Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - kompaktowa i tańsza alternatywa dla systemowego zooma...
36
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)