Ustawianie ostrości

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

81%

Na papierze Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART ma wszystko, by okazać się pogromcą jasnych systemowych zoomów reporterskich. Jednak, czy ambitne plany producenta znajdą potwierdzenie w praktyce?

Autor: Michał Chrzanowski

25 Sierpień 2017
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Ustawianie ostrości

Natychmiastowe i precyzyjne ustawianie ostrości nawet w najtrudniejszych i szybko zmieniających się warunkach oświetleniowych - właśnie takiego zachowania od reporterskich zoomów oczekują zawodowcy. A jak obiecuje producent - Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART ma oferować o 30% większą skuteczność od swojego starszego brata.

Za ustawianie ostrości w nowej Sigmie odpowiada ultradźwiękowy silnik HSM (Hyper Sonic Motor) z usprawnionym algorytmem. Dzięki temu możemy cieszyć się wyjątkowo sprawnym autofokusem, który jest szybki, a przy tym płynny i cichy, co przyda się w momencie, gdy nie będziemy chcieli zwracać na siebie zbytniej uwagi.

Przeostrzenie z planu dalekiego na bliski zajmuje około 0,3 sekundy. Jest to więc bardzo dobry wynik - porównywalny z konkurentami w tej klasie sprzętu. Z kolei ustawianie ostrości na obiekty znajdujące się w podobnej płaszczyźnie trwa około 0,2 sekundy.

Za tak dobre wyniki - poza silnikiem HSM - odpowiada także systemu wewnętrznego ogniskowania, który polega na przesuwaniu małych i lekkich soczewek środkowych i tylnych bez przesuwania większych soczewek umieszczonych z przodu. Jest też kolejna zaleta tego rozwiązania. Dzięki temu - na przedni element - będziemy w stanie przymocować różnego rodzaju filtry o średnicy 82 mm.

Poza tym napęd AF nie ma klasycznych połączeń mechanicznych. Otrzymujemy więc możliwość ręcznego doostrzenia kadru bez konieczności przełączania obiektywu w tryb MF. Warto także wspomnieć o minimalnej odległości ostrzenia, która wynosi 37 cm.

Tak więc pod względem autofokusa Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART to typowy reporterski zoom. Dzięki temu możemy mieć pewność, że w ułamku sekundy będziemy w stanie uchwycić w kadrze niejeden decydujący moment.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
27
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy teleobiektyw OM System pozwala na fotografowanie i filmowanie na odpowiedniku ogniskowej wynoszącym aż 1200 mm. Oto, jak M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED spisuje się w...
30
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Druga generacja tego popularnego zooma do bezlusterkowców Sony to lepsze parametry i przeprojektowany układ optyczny. Sprawdziliśmy jak zachowuje się w połączeniu z korpusem Sony A7 III
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)