Ustawianie ostrości

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
9
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8.5
Budowa:
8.5
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

88%

Obiektywy z serii Art już od 5 lat rozpieszczają fotografów, a najnowsza Sigma 135 mm f/1.8 DG HSM ART może okazać się prawdziwym klejnotem w koronie całej linii. Sprawdzamy, czy tak będzie w istocie.

Autor: Michał Chrzanowski

3 Czerwiec 2017
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Ustawianie ostrości

Za ustawianie ostrości odpowiada ultradźwiękowy silnik HSM (Hyper Sonic Motor), który dzięki nowemu algorytmowi oferować ma o 30% większa skuteczność od tych z wcześniejszych konstrukcji producenta. Poza tym napęd AF nie ma klasycznych połączeń mechanicznych, dzięki czemu będziemy mogli ręcznie doostrzać kadr bez konieczności przełączania obiektywu w tryb MF.

Do tego nowa Sigma korzysta także z systemu wewnętrznego ogniskowania, który polega na przesuwaniu małych i lekkich soczewek środkowych i tylnych bez przesuwania większych soczewek umieszczonych z przodu. Dzięki temu będziemy w stanie przymocować różnego rodzaju filtry o średnicy 82 mm. Ponadto minimalna odległość ustawienia ostrości wynosi 80 cm, co przy ogniskowej 135 mm jest niemałym zaskoczeniem.

Jak w takim razie model 135 mm f/1.8 DG HSM ART wypadł na tle konkurencyjnych obiektywów portretowych? Rewelacyjnie! Autofokus jest wyjątkowo płynny, cichy i precyzyjny. Szkło trafia w punkt i nie doświadczyliśmy błędnego potwierdzenia ostrości. Z kolei czas potrzebny na przeostrzenie z planu dalekiego na bliski to jedyne 0,3-0,4 sekundy. Jest to więc świetny wynik - zwłaszcza, że w obiektywie przesuwane są spore i ciężkie elementy optyki. Z kolei ustawianie ostrości na obiekty znajdujące się w podobnej płaszczyźnie trwa około 0,2 sekundy. Tak więc możemy mieć pewność, że będziemy w stanie uchwycić w kadrze niejeden decydujący moment.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
13
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
40
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Rozwiązywanie problemu którego nie ma, czy może przebłysk geniuszu? Sprawdzamy, co do zaoferowania ma Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - kompaktowa i tańsza alternatywa dla systemowego zooma...
36
Powiązane artykuły