Ustawianie ostrości

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6.5
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Samyang
Nasza ocena:

78%

Nowy Samyang AF 50 mm f/1.4 FE to nie tylko pierwszy w historii firmy obiektyw wyposażony w silnik AF, ale też konstrukcja, która w systemie Sony ma wyznaczać zupełnie nowe standardy. Przekonajcie się, czy tak jest naprawdę.

Autor: Michał Chrzanowski

29 Lipiec 2016
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Ustawianie ostrości

Bez wątpienia obiektyw Samyang AF 50 mm f/1.4 FE możemy już nazwać wyjątkowym i unikalnym. To pierwsza w 40-letniej historii firmy konstrukcja z system automatycznego ustawiania ostrości. Do tej pory to rozwiązanie było niespotykane w obiektywach producenta, który w 2016 roku postanowił zaistnieć w nowym dla siebie segmencie.

Obiektyw został wyposażony w system wewnętrznego ogniskowania, który polega na przesuwaniu mniejszych soczewek środkowych i tylnych bez przesuwania większych soczewek umieszczonych z przodu. Dzięki temu będziemy w stanie przymocować różnego rodzaju filtry o średnicy 67 mm.

Po zamocowaniu Samyanga do aparatu Sony A7R II otrzymaliśmy tandem, który zapewnia solidny i płynnie działający mechanizm autofokusa. O ile jego precyzja nie budzi wątpliwości, o tyle nie możemy tego samego powiedzieć o szybkości AF. Przeostrzanie przez cały zakres trwa około 0.5 sekundy, co jest dosyć średnim wynikiem jak na 50 mm konstrukcję. Warto jednak zaznaczyć, że to pierwszy w dziejach firmy obiektyw oparty na systemie autofokusa. Pozostawia to więc spore pole do przyszłych usprawnień.

Dzięki szerokiemu pierścieniowi, na który naniesiono wyczuwalne rowkowania, będziemy również w stanie manualnie wyostrzyć obraz. Co więcej, w połączeniu z możliwością podglądu ostrzenia dostępnego w aparatach z serii A7 otrzymamy zestaw, którym precyzyjnie wyostrzymy nawet najdrobniejszy szczegół, co może okazać się pomocne w fotografowaniu z bliższej odległości - minimalny dystans ostrzenia to 45 cm.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
27
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy teleobiektyw OM System pozwala na fotografowanie i filmowanie na odpowiedniku ogniskowej wynoszącym aż 1200 mm. Oto, jak M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED spisuje się w...
30
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Druga generacja tego popularnego zooma do bezlusterkowców Sony to lepsze parametry i przeprojektowany układ optyczny. Sprawdziliśmy jak zachowuje się w połączeniu z korpusem Sony A7 III
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)