Sigma 20 mm f/1.4 DG HSM ART - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

81%

Do naszej redakcji trafiła pełnoklatkowa Sigma 20 mm f/1.4 DG HSM ART. Ten jasny, stałoogniskowy obiektyw szerokokątny został wyposażony w utradźwiękowy system autofokusu oraz zaawansowany układ optyczny, który ma oferować doskonałą jakość i rozdzielczość obrazu na całej powierzchni kadru. Czy tak jest naprawdę? Zobaczcie to w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

4 Grudzień 2015
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

1. Wstęp


Sigma 20 mm f/1.4 DG HSM ART to najnowszy reprezentant znanej i cenionej przez wielu profesjonalistów serii Art. Obiektyw został oficjalnie zaprezentowany w połowie października 2015 roku i już od dnia premiery wzbudził ogromne zainteresowanie wśród zawodowców. Dlaczego? Ponieważ projektując ten model Sigma ustanowiła nowy rekord w segmencie jasnych ultraszerokokątnych obiektywów. Nowe szkło posiada ogniskową 20 mm i oferuje przy tym światło f/1.4. Jest to więc tym samym nie tylko najszersza pełnoklatkowa stałka w ofercie firmy, lecz także jedyna obecnie dostępna na rynku konstrukcja (do pełnoklatkowej lustrzanki), która oferuje taką kombinację ogniskowej i światłosiły. Ponadto, na pokładzie znajdziemy zaawansowany układ optyczny, w którym zastosowano między innymi aż siedem elementów o bardzo niskim współczynniku dyspersji. Dzięki temu obiektyw ma oferować wyjątkową ostrość na całej powierzchni planu fotograficznego, nawet przy szeroko otwartej przysłonie. Co więcej, z zapewnień producenta wynika, że nowa Sigma będzie wyznacznikiem rozdzielczości obrazu wśród jasnych stałoogniskowych obiektywów pełnoklatkowych i tym samym ma być świetnym wyborem do pracy z aparatami wyposażonymi w matryce o dużej rozdzielczości.

Kogo więc powinien zainteresować najnowszy przedstawiciel rodziny Art? Biorąc pod uwagę szeroką ogniskową, obiektyw może stać się wręcz wymarzoną propozycją dla fotografów przyrody i krajobrazu, a także miłośników astrofotografii. Nie możemy zapomnieć także o fotografach koncertowych, którzy również w swojej pracy korzystają z szerszej perspektywy. W stronę Sigmy mogą zerkać także fotografowie ślubni, którzy poszukują jasnego i ultraszerokokątnego szkła, dzięki któremu w kadrze zmieszczą nieco więcej informacji podczas tworzonego reportażu.

Zobacz wszystkie zdjęcia (6)

Sigma 20 mm f/1.4 DG HSM ART jest już dostępna w sprzedaży w wersjach z mocowaniem do aparatów Sigma, Canon i Nikon w cenie około 3700 zł. Biorąc pod uwagę parametry obiektywu - ogniskowa i światło - Sigma nie ma tak naprawdę odpowiedniego i mocnego rywala. Niemniej jednak najsilniejszego konkurenta możemy wyłonić ze stajni Nikona. Za model Nikon AF-S Nikkor 20mm f/1,8G ED zapłacimy około 2900 zł. Oferuje on wprawdzie taką samą ogniskową, jednak dysponuje już ciemniejszym światłem f/1.8. Z kolei użytkownicy aparatów Canon nie będą tu mieć dużego wyboru. W ofercie firmy możemy znaleźć jedynie, kosztującego około 2000 zł, Canona EF 20mm f/2.8 USM.

Jak możemy zauważyć, na rynku fotograficznym do systemów Nikon i Canon jest zaledwie po jednym obiektywie, które zapewniają taką samą ogniskową, ale oferują przy tym ciemniejsze światło. Jednak czy wykonanie i przede wszystkim jakość optyki - a przez to dostarczanego obrazu - sprawią, że Sigma stanie się pierwszym wyborem wśród zawodowców poszukujących szerokiej i jasnej stałki? Zapraszamy do lektury testu, gdzie zaprezentujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z aparatem Canon EOS 5D Mark III.



]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
27
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy teleobiektyw OM System pozwala na fotografowanie i filmowanie na odpowiedniku ogniskowej wynoszącym aż 1200 mm. Oto, jak M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED spisuje się w...
30
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Druga generacja tego popularnego zooma do bezlusterkowców Sony to lepsze parametry i przeprojektowany układ optyczny. Sprawdziliśmy jak zachowuje się w połączeniu z korpusem Sony A7 III
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)