Aberracja chromatyczna

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8.5
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8.5
Budowa:
8
Marka:
Fujifilm
Nasza ocena:

78%

Rodzina obiektywów Fujifilm z serii X powiększyła się o nowy model. Fujifilm Fujinon XF16mmF1.4 R WR to stałoogniskowy jasny szerokokątny obiektyw dający ekwiwalent 24 mm i światłosiłę f/1,4. Sprawdźmy zatem, jak nowe szkło japońskiego producenta poradziło sobie w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

15 Maj 2015
Artykuł na: 17-22 minuty
Spis treści

 

7. Aberracja chromatyczna


Aberrację chromatyczną mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych i pełnego zakresu przysłon. Przedstawiane wykresy pokazują najgorsze wartości dla każdej z ogniskowych.

Fujifilm Fujinon XF 16 mm F1.4 R WR ma świetnie skorygowaną aberrację chromatyczną, której uśredniona wartość nie przekracza 0,2 piksela. Największą aberrację sięgającą 0,29 piksela uzyskaliśmy podczas fotografowania na przysłonie f/5,6. Anomalia wystąpi jedynie w prawym i lewym górnym rogu kadru, jednak na zdjęciach w żaden sposób nie będzie zauważalna.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
39
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Rozwiązywanie problemu którego nie ma, czy może przebłysk geniuszu? Sprawdzamy, co do zaoferowania ma Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - kompaktowa i tańsza alternatywa dla systemowego zooma...
29
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (12)