Panasonic Lumix G 14mm f/2.5 ASPH - Aberracja chromatyczna

Panasonic Lumix G 14mm f/2.5 ASPH to szerokokątny obiektyw typu "pancake" zaprojektowany do systemu Mikro Cztery Trzecie. Przekonajcie się jak wypadł w naszym redakcyjnym teście.

Autor: Marcin Grabowiecki

2 Luty 2013
Artykuł na: 9-16 minut
Spis treści

Aberracja w obiektywie Lumix G 14mm f/2.5 ASPH jest widoczna na wszystkich przysłonach. Maksymalna wartość to 2,2 piksela na przysłonie f/2.5 i f/2.8, ale na takim poziomie pojawia się tylko w brzegu kadru. Średnia wartość utrzymuje się na poziomie 0.7-0.8 piksela.

Na odbitce 20x30 cm aberracja będzie widoczna na całym zakresie przysłon, ale tylko w rogach kadru.

Wykres przedstawiający średnią oraz maksymalną aberrację chromatyczną na kadrze w pikselach
Rozłożenie aberracji chromatycznej na pikselach przy przysłonie f/2.5
Rozłożenie aberracji chromatycznej na odbitce 20x30 cm przy przysłonie f/2.5
Rozłożenie aberracji chromatycznej na pikselach przy przysłonie f/5.6
Rozłożenie aberracji chromatycznej na odbitce 20x30 cm przy przysłonie f/5.6
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
39
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Rozwiązywanie problemu którego nie ma, czy może przebłysk geniuszu? Sprawdzamy, co do zaoferowania ma Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - kompaktowa i tańsza alternatywa dla systemowego zooma...
31
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
37
Powiązane artykuły