Test aparatu Sony Cyber-shot DSC-R1

mmi
8 Wrz 2005
Prezentujemy test dzisiejszej rewelacji firmy Sony. W DSC-R1 zastosowano 10,3-megapikselowy przetwornik, wyjątkowy obiektyw Carl Zeiss o ekwiwalencie 24-120 mm oraz kilka interesujących rozwiązań technicznych, które dodatkowo podgrzewają olbrzymie już emocje wzbudzane przez tę konstrukcję. Zapraszamy do lektury. To our international readers: there is a summary in English at the end of the test.

3. BUDOWA I DESIGN



O ile poprzedni topowy model nawiązywał nieco krojem do swych protoplastów (DSC-F717, F707), o tyle dzisiejsza konstrukcja to zupełnie odmienna konstrukcja, przypominająca nieco stylistyką aparaty średnioformatowe. W konstrukcji o rozmiarach 139,4 x 97,7 x 156 mm i wadze ok. 1050 g szczególną uwagę przykuwa potężny obiektyw oraz uchwyt aparatu. Dzięki takiemu rozwiązaniu R1 bardzo pewnie leży w prawej dłoni, jednocześnie idealnie spoczywając obiektywem na lewej. Rozplanowanie funkcyjnych przycisków także prezentuje wysoki poziom. Obydwa pokrętła funkcyjne oraz przełączniki wizjera, monitora i przyciski (menu, powiększenie, samowyzwalacz, zdj. seryjne / bracketing, pomiar światła) dostępne są pod kciukiem. Natomiast z przeciwległej strony obsługujemy pokrętło trybów pracy, dźwignię ostrości, ustawienia lampy i balansu bieli. Poniżej zdjęcia aparatu.





Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0