Canon PowerShot G1 X Mark III - test aparatu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
6
Ergonomia:
7.5
Cena / Jakość:
5
Wydajność:
5.5
Funkcjonalność:
6.5
Marka:
Canon
Nasza ocena:

78%

Matryca APS-C, stabilizowany zoom, szybki autofocus - to tylko kilka rozwiązań, które zamknięto w niewielkim body. Sprawdźmy, czy G1 X Mark III to kompakt na jaki czekaliśmy.

5
Michał Chrzanowski
2 Styczeń 2018
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

Filmowanie

G1 X Mark III to aparat, który może zaciekawić amatorów filmowania, jednak bardziej doświadczeni twórcy mogą być rozczarowani. Z jednej strony otrzymujemy w pełni manualny tryb filmowy, który zapewnia swobodną regulację podstawowych parametrów (czas migawki, przysłonę i czułość matrycy), a także możliwość skorzystania z funkcji Auto ISO - również po rozpoczęciu nagrywania. Jednak z drugiej strony aparat nie pozwala na filmowanie w trybie priorytetu migawki lub przysłony. Do wyboru mamy albo pełną automatykę (tryb standard), albo ręczną regulację wszystkich parametrów, co może skutecznie zniechęcić mniej wymagających użytkowników. Warto jednak zaznaczyć, że tryb filmowy aparatu jest wyjątkowo wygodny i przystępny.

Niestety również maksymalna rozdzielczość już nie imponuje. Nowy Canon zapewnia jedynie Full HD z prędkością 60 kl./s i zapis w formacie MPEG4. Tak więc o 4K możemy jedynie pomarzyć. Podobnie zresztą jak o płaskich profilach obrazu, przesłaniu nieskompresowanego materiału przez HDMI, funkcjach ułatwiających manualne nagrywanie, czy nawet możliwości podłączenia zewnętrznego mikrofonu i słuchawek.

 

Pochwalić natomiast musimy system Dual Pixel AF, który w praktyce sprawdza się bardzo dobrze. Umożliwia nie tylko precyzyjne przoestrzanie na różne obiekty (również za pomocą dotykowego wyświetlacza), lecz także zapewnia wyjątkowo funkcjonalne wykrywanie twarzy, co może przypaść do gustu vlogerom - zwłaszcza, że ekran aparatu możemy obrócić o 180 stopni (do pozycji selfie).

Ponadto Canon oferuje dynamiczny 5-osiowy system redukcji drgań - połączenie stabilizacji optycznej oraz elektronicznej. Dzięki temu otrzymujemy płynny obraz wyglądający jakbyśmy podczas nagrywania korzystali z gimbala. Niemniej jednak skorzystanie wyłącznie ze stabilizacji optycznej (niska dynamiczna stabilizacja) nie powodu cropa oraz nie pogarsza jakości obrazu. Natomiast aktywowanie najwyższego poziomu redukcji (wysoka dynamiczna stabilizacja) gwarantuje wyjątkowo płynny ruch aparatu oraz mniejszą szczegółowość rejestrowanego obrazu.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska
Spis treści

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Nikon Z50 - zdjęcia przykładowe
Nikon Z50 - zdjęcia przykładowe
W nasze ręce wpadł już produkcyjny model najnowszego bezlusterkowca APS-C Nikona. Zobaczcie jak radzi sobie w praktyce.
8
13
Leica SL2 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Leica SL2 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Druga generacja modelu SL, wprowadzająca usprawnienia niemal na każdej płaszczyźnie, ma być klejnotem w koronie systemu L-Mount, będąc przy okazji cieszącym oko,...
10
27
Fujifilm X-Pro3 - zdjęcia przykładowe
Fujifilm X-Pro3 - zdjęcia przykładowe
Fujifilm X-Pro3 to odważna kontynuacja "dalmierzowej" serii aparatów systemu X. Oprócz specyficznej konstrukcji odchylanego ekranu aparat otrzymał jednak także zupełnie nowe wnętrze. Zobaczcie...
16
12
Powiązane artykuły