Jakość zdjęć w praktyce

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
9
Ergonomia:
8
Cena / Jakość:
7
Wydajność:
8
Funkcjonalność:
7
Marka:
Nikon
Nasza ocena:

80%

D7500 to adresowana do zaawansowanego amatora lustrzanka APS-C, która sporą część specyfikacji dzieli z topowym modelem D500. Jak wypada na tle starszego brata oraz propozycji konkurencji?

Autor: Maciej Luśtyk

21 Lipiec 2017
Artykuł na: 38-48 minut
Spis treści

Jakość zdjęć w praktyce

Nowego Nikona D7500 należy pochwalić za bardzo przyjemny dla oka obrazek. Zdjęcia są kontrastowe, bogate w detal, a kolory odpowiednio nasycone. To w końcu ta sama matryca co w przypadku modelu D500. Korzystając z niskich czułości będziemy mogli cieszyć się żywymi, szczegółowymi zdjęciami.

Jednocześnie pliki JPEG przejawiają charakterystyczne dla aparatów Nikona cechy, takie jak silnie nasycenie zielonych tonów, stonowane niebieskości i róże oraz nieco przesadnie “podbite” żółcie, które dają o sobie znać w przypadku portretów i mniej kontrastowego oświetlenia. Zdjęcia są “ciepłe” w odbiorze, ale cera nie zawsze będzie wyglądała tak jak byśmy tego chcieli. Tendencja jest na tyle mocna, że niekiedy nawet ewidentnie zielone obiekty będą miały kolor “gruszkowy”.

Bardzo dobrze aparat radzi sobie natomiast w warunkach słabego oświetlenia. Szumy są oczywiście obecne, ale cyfrowe ziarno jest drobne, a zdjęcia charakteryzują się względną szczegółowością nawet przy czułościach rzędu ISO 12 800 – 25 600. Co chyba jednak ważniejsze, nawet na tak wysokich czułościach nie obserwujemy mocno widocznych przekłamań kolorystyki.

ISO 25600

ISO 4000

ISO 6400

ISO 12800

ISO 2200

Cieszy nas natomiast to, że nie zaobserwowaliśmy problemów z “gubieniem” się balansu bieli w trudniejszych warunkach oświetleniowych, co wypunktowaliśmy w przypadku testu modelu D500 i co może być problemem dla osób, których charakter pracy wymaga fotografowania w formacie JPEG. Tutaj w danym oświetleniu praktycznie za każdym razem uzyskiwaliśmy identyczne rezultaty. Niestety, jak już wspomnieliśmy w poprzednim rozdziale, aparat przeciętnie wypada w warunkach oświetlenia żarowego. Brak możliwości skorzystania z balansu bieli z priorytetem bieli sprawi, że fotografie wykonywane np. nocą, przy świetle lamp sodowych, będą widocznie zażółcone.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Leica SL3 - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Leica SL3 - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Ta sama niemiecka precyzja, ale teraz z 60 Mp na pokładzie, szybszym autofokusem i odchylanym wyświetlaczem. Sprawdziliśmy, jak Leica SL3 spisuje się w praktyce.
21
Canon EOS R8 - test aparatu
Canon EOS R8 - test aparatu
Najnowsza kompaktowa pełna klatka Canona przełamuje schemat tego, co może oferować aparat dla amatorów. Specyfikacja zapożyczona z wyższego modelu R6 Mark II i przystępna cena...
41
Fujifilm X100VI - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X100VI - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Szósta generacja jednego z najbardziej oryginalnych aparatów na rynku wprowadza do serii stabilizowaną matrycę o wysokiej rozdzielczości 40 Mp. To nowe możliwości kadrowania i pracy ze...
38