Panasonic Lumix G80 - test aparatu

Panasonic Lumix G80 - test aparatu ocena 81%

Lumix G80 to udoskonalona wersja zaprezentowanego w połowie ubiegłego roku modelu G7. Nową konstrukcję wyposażono w szereg nowinek technologicznych, zaś sam aparat „został zaprojektowany pod kątem maksymalnej sprawności w terenie” - obiecuje producent.

Jakość zdjęć w praktyce

Podczas fotografowania w terenie użyliśmy standardowych ustawień, bez nakładania żadnych efektów wizualnych w postaci filtrów kolorystycznych, a zdjęcia zapisywaliśmy w formacie JPEG w maksymalnej rozdzielczości obrazu.

Wyniki otrzymane w naszym laboratorium DxO znalazły przełożenie także w praktyce. Matryca pozbawiona filtra dolnoprzepustowego dostarcza wyraźnych i kontrastowych zdjęć bogatych w detale. Nie możemy także narzekać na pracę w kontrastowym oświetleniu. Nowy Lumix zachowa szczegóły zarówno w ciemnych jak i jasnych partiach kadru. Jest to niewątpliwie zasługa szerokiego zakresu dynamicznego - zwłaszcza na niższych czułościach matrycy. Niemniej jednak aparat lubi faworyzować cienie, przez co możemy się narazić na lekko prześwietlone ujęcia, ale na szczęście nie zdarza się to zbyt często.

Fotografie wykonane w zmiennych lub nieco bardziej wymagających warunkach potwierdziły testy automatycznego balansu bieli. W normalnych sytuacjach zdjęcia charakteryzują się wiernie odwzorowanymi barwami. Kolory są żywe i odpowiednio nasycone, dzięki czemu fotografie odznaczają się ciekawą i przyjemną dla oka plastyką. Trudności pojawiają się przy oświetleniu żarowym lub wymagającym świetle mieszanym. Wtedy też balans bieli okazuje się nietrafiony, a kolory znaczcie ocieplone.

Oba powyższe zdjęcia były wykonane na takich samych ustawieniach w odstępie kilku sekund. Jak widać automatyczny balans bieli zaprezentował różną tonację tej samej sceny.

Lumix G80 zapewnia szeroki zakres czułości matrycy od ISO 100 do ISO 25600. Niemniej jednak jeśli zależy nam na obrazie bogatym w detale to nie powinniśmy przekraczać ISO 3200. Powyżej tej granicy cyfrowe ziarno zaczyna się dosyć szybko uwidaczniać - obraz staje się mniej szczegółowy a kolory tracą na saturacji.

ISO 3200

ISO 8000

ISO 3200

ISO 12 800

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0