Test aparatu Canon PowerShot S1 IS

Na fali popularności cyfrowych aparatów kompaktowych z dużym zoomem optycznym, także Canon musiał wystosować odpowiednią ofertę. I jak na potentata przystało zrobił to w świetnym stylu. PowerShot S1 IS to doskonały aparat rodzinny, który fotografuje tak samo dobrze jak filmuje. Zapraszamy do lektury naszego testu.
NazwaCanon PowerShot S1 IS
TypHybrydowy kompakt cyfrowy
Sensor1/2.7 CCD 3.2 Megapikseli
PamięćCompactFlash Typ I
Rozdzielczość
  • (L) 2048 x 1536
  • (M1) 1600 x 1200
  • (M2) 1024 x 768
  • (S) 640 x 480
Formaty zapisu obrazuJPEG (zgodność z Exif 2.2 [Exif Print]) / zgodność z Design rule for Camera File system [DCF], Digital Print Order Format [DPOF] wersja 1.1, AVI [Motion JPEG + Wave (mono)]
Obiektyw
  • 5.8 - 58.0 mm (38 - 380 mm dla filmu 35 mm), F2.8 - F3.1
  • 11 elementów w 9 grupach (1 element asferyczny)
  • Stabilizator obrazu IS i silnik ultradźwiękowy USM
Zoom cyfrowy3.2x
Migawka15 - 1/2000 sek. (długie czasy naświetlania od 1.3 sek. dostępne wyłącznie w trybie manualnym (M) oraz trybie automatyki ekspozycji z priorytetu migawki (Tv), naświetlanie z czasem 1.3 sek. lub dłuższym z towarzyszeniem redukcji szumów)
Tryby ekspozycji
  • Auto
  • Automatyka programowa (P)
  • preselekcja czasu (Tv)
  • preselekcja przysłony (Av)
  • Tryb ręczny (M)
  • Portret
  • Krajobraz
  • Sceneria nocna
  • Szybka migawka
  • Wolna migawka
  • Asystent panoramy
  • Film
Pomiar światła
  • Ewaluacyjny (wielosegmentowy)
  • centralnie-ważony uśredniony
  • punktowy (centralny)
Kompensacja ekspozycji+/-2 EV w skoku 1/3 EV
Metody pomiaru ostrości
  • Pomiar przez obiektyw TTL: 1-punktowy AF (każda pozycja w obrębie kadru)
  • Pojedynczy / Ciągły AF
  • Strojenie manualne
  • Bracketing ostrości
Tryby pracy autofocusaOd 10 cm w trybie makro
Manual focusTak
Blokada ostrościTak
Podgląd głębiPółpozycja spustu migawki
CzułośćAuto, 50, 100, 200, 400
Balans bieli
  • Auto
  • światło słoneczne
  • pochmurny dzień
  • światło żarowe
  • światło jarzeniowe
  • światło jarzeniowe H
  • ustawienie ręczne
EfektyNasycone kolory, Neutralne kolory, Lekkie rozmycie obrazu, Sepia, Czarno-białe
Zdjęcia seryjne
  • 1.7 kl/sek. (początkowe 24 ujęcia w rozdzielczości Large/Fine)
  • Zdjęcia z interwałem: do 100 zdjęć w odstępach z zakresu 1 - 60 min.
Rejestracja filmu(L) 640 x 480, (M) 320 x 240, (S) 160 x 120, 60 min. lub 1GB nagrania
Monitor LCDObrotowy 1.5 cala P-Si TFT, około 114,000 punktów, 100% krycia, jasność 2-poziomowa
Lampa błyskowa
  • Auto, błysk wymuszony, błysk wyłączony, długa synchronizacja
  • redukcja czerwonych oczu
  • 1.0m - 4.3m (szeroki kąt) / 1.0m - 3.8m (tele)
  • Blokada ekspozycji z błyskiem i korekta ekspozycji z błyskiem
WizjerElektroniczny (EVF) 0.33 cala, około 114,000 punktów, 100% krycia, korekta -5.5 - +1.5 dpt
Notka dźwiękowado 60 sek. na jedno zdjęcie
Samowyzwalacz2 sek. lub 10 sek.
ZłączaUSB (Mini-B, obsługiwany protokół PTP), wyjście A/V (PAL/NTSC)
Pilot(bezprzewodowy) WL-DC100
Zasilanie4x baterie alkaliczne typu AA lub akumulatory NiMH (komplet baterii alkalicznych w zestawie) lub zasilanie sieciowe CA-PS700 (opcjonalny)
Wydajność zasilania (zdjęcia)
  • Baterie alkaliczne: 120 zdjęć (włączony LCD) / 125 zdjęć (włączony EVF)
  • Baterie NiMH (NB-2AH): ok. 550 zdjęć (włączony LCD) / 570 zdjęć (włączony EVF)
Warunki atmosferyczneTemperatura: 0 - 40 °C, wilgotność: od 10 do 90%
Wymiary111.0 x 78.0 x 66.1mm (bez muszli ocznej celownika oraz elementów wystających)
WagaOkoło 370g
AkcesoriaMiękki pokrowiec SC-DC40, obudowa WP-DC20 (do 40m), telekonwerter 1.6x TC-DC52B; konwerter szerokokątny 0.7x WC-DC52A; soczewka do zbliżeń 250D (52mm)
OprogramowanieZoomBrowser EX (PhotoRecord) / ImageBrowser, PhotoStich, ArcSoft PhotoImpression, ArcSoft VideoImpression
UwagiZgodność z PictBridge, My Camera, sensor pozycji aparatu, wyświetlanie histogramu, 12 języków menu

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0