Olympus OM-D E-M5 II - Filmowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Ergonomia:
8.5
Cena / Jakość:
7.5
Wydajność:
8
Funkcjonalność:
8
Nasza ocena:

85%

Olympus OM-D E-M5 II to druga generacja niezwykle popularnego bezlusterkowca w systemie Mikro Cztery Trzecie. Najnowszy model został wyposażony w wiele usprawnionych i ciekawych rozwiązań, jednak czy są one na tyle istotne aby w pełni zastąpić poprzednika oraz konkurować z aparatami innych producentów? Zobaczcie, jak nowy OM-D E-M5 II zaprezentował się w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

20 Luty 2015
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

 


Obsługa
Nowy Olympus OM-D E-M5 II dzięki 5-osiowej stabilizacji obrazu, małym gabarytom, a także odchylanemu i obrotowemu ekranowi może być doskonałym rozwiązaniem dla osób poszukujących bardzo dobrej jakości nagranych filmów.

Tryb filmowania w aparacie uruchamiamy poprzez przełączenie pokrętła trybów pracy znajdującego się na górnej ściance korpusu. Po wybraniu ikonki kamery na ekranie zostaną wyświetlone opcje dotyczące nagrywania filmów. Zmiany ustawień parametrów ekspozycji dokonujemy w taki sam sposób, jak w przypadku fotografowania. Będziemy mogli korygować na przykład głębię ostrości czy czas naświetlania. Ponadto, producent umożliwia nałożenie trzynastu filtrów artystycznych, które jeszcze bardziej spotęgują końcowy efekt. Nagrywanie filmów standardowo rozpoczynamy poprzez wciśnięcie dedykowanego klawisza z charakterystyczną czerwona kropką, znajduje się on obok spustu migawki.

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Aparatem nagramy filmy w jakości Full HD (1920x1080) z prędkością zapisu od 24p do 60p i przesyłem danych wynoszącym 77 Mb/s. Do wyboru mamy dwa formaty: MOV (MPEG‑4AVC/H.264) i AVI (Motion JPEG).

Olympus OM-D E-M5 II to naprawdę udana konstrukcja, której swobodnie możemy użyć do nagrywania zaawansowanych produkcji. Na szczególne pochwały zasługuje stabilizacja obrazu, dzięki której jesteśmy w stanie nagrywać bez konieczności użycia dodatkowych stabilizatorów. Pochwalić także należy ruchomy ekran, który możemy obrócić o 180 stopni, dzięki czemu będziemy w stanie widzieć siebie podczas nagrywania. Co więcej, dedykowane gniazda mini-jack na słuchawki i mikrofon jeszcze bardziej podkreślają fakt, że nowy model Olympusa został stworzony także z myślą o entuzjastach ruchomych obrazów.

Kliknij, aby pobrać film przykładowy.

Podsumowanie tej części:

+ bogaty tryb filmowania
+ pełna kontrola nad aparatem w czasie nagrywania
+ możliwość użycia trybów artystycznych
+ dedykowany przycisk nagrywania umieszczony w wygodnym miejscu

- brak trybu 4K

Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Leica SL3 - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Leica SL3 - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Ta sama niemiecka precyzja, ale teraz z 60 Mp na pokładzie, szybszym autofokusem i odchylanym wyświetlaczem. Sprawdziliśmy, jak Leica SL3 spisuje się w praktyce.
21
Canon EOS R8 - test aparatu
Canon EOS R8 - test aparatu
Najnowsza kompaktowa pełna klatka Canona przełamuje schemat tego, co może oferować aparat dla amatorów. Specyfikacja zapożyczona z wyższego modelu R6 Mark II i przystępna cena...
41
Fujifilm X100VI - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X100VI - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Szósta generacja jednego z najbardziej oryginalnych aparatów na rynku wprowadza do serii stabilizowaną matrycę o wysokiej rozdzielczości 40 Mp. To nowe możliwości kadrowania i pracy ze...
41
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (15)