Najnowsza sesja Vanity Fair należała do Polaków

Najnowsza sesja Vanity Fair należała do Polaków

Suspiria, włoski horror z lat siedemdziesiątych, doczekał się odświeżenia i właśnie wchodzi na ekrany polskich kin. W obsadzie znalazły się takie gwiazdy jak Tilda Swinton i Dakota Johnson, ale zagrała w nim również Polka - Małgosia Bela. Postprodukcję obszernej sesji obsady filmu dla włoskiego Vanity Fair wykonało studio House OF Retouching.

Światowa premiera filmu Suspiria na festiwalu w Wenecji była okazją, by zaprezentować zdjęcia w ramach organizowanej przez Vanity Fair wystawy portretów Jasona Bella. Można ją było podziwiać przez kilka festiwalowych dni. Zaś dla dla zespołu House Of Retouching projekt ten był równie wielką przyjemnością, co i wyzwaniem. Zobaczcie dlaczego.

fot. Jason Bell dla Vanity Fair / portfolio House Of Retouching

Sesja wyraźnie została podzielona na odrębne części. Wszystkie zdjęcia uwodzą odbiorcę, zachwycają kompozycją, klimatem, stylizacją. Chciałoby się wejść do tego świata. Ale w zdjęciach szkoły tanecznej odnajdujemy elementy stylistyki horroru, które niepokoją. To drugie dno, zapowiedź strachu, były bardzo trudne do oddania. Subtelność odcieni i półtonów, które sprawiają, iż zaczynamy być niespokojni, są niesamowicie ulotne, gdy brakuje muzyki i napięcia akcji. Pracując nad zdjęciami zespół studia wielokrotnie dyskutował czując, że jakaś część tych emocji, niepokoju, próbuje się wymknąć. Ostateczny efekt jednak zachwyca.

fot. Jason Bell dla Vanity Fair / portfolio House Of Retouching

fot. Jason Bell dla Vanity Fair / portfolio House Of Retouching

fot. Jason Bell dla Vanity Fair / portfolio House Of Retouching

fot. Jason Bell dla Vanity Fair / portfolio House Of Retouching

fot. Jason Bell dla Vanity Fair / portfolio House Of Retouching

Druga część sesji z aktorkami - okładka, spread i portrety utrzymane są w zupełnie innej stylistyce - żywszej i bez woalki skojarzeń z mrokiem. Jest w nich jakiś chłód, dystans, odcięcie od emocji, których w filmie jest ogrom. Prace wymagały podążania za skojarzeniami, kontekstem otoczenia, ale też zgodności z całą historią.

fot. Jason Bell dla Vanity Fair / portfolio House Of Retouching

fot. Jason Bell dla Vanity Fair / portfolio House Of Retouching

fot. Jason Bell dla Vanity Fair / portfolio House Of Retouching

fot. Jason Bell dla Vanity Fair / portfolio House Of Retouching

fot. Jason Bell dla Vanity Fair / portfolio House Of Retouching

Szefowie studia - Tomasz Kozakiewicz i Krzysztof Gadomski - podkreślają, że „zdjęcia tego typu, gdzie jest wiele skojarzeń zarówno z przeszłością, jak i z teraźniejszością, gdzie trzeba dbać o piękno, ale nie zapominać o głębi i różnych pobocznych treściach to specjalność Jasona Bella. Praca z nim jest bardzo wymagająca, ale również pasjonująca. Każde zlecenie jest inne, każde wymaga od nas koncentracji. Każde zdjęcie jest wyzwaniem, prosi o zrozumienie sytuacji i prawdy momentu. A czego więcej mógłby pragnąć postproducent?!”

fot. Jason Bell dla Vanity Fair / portfolio House Of Retouching

fot. Jason Bell dla Vanity Fair / portfolio House Of Retouching

fot. Jason Bell dla Vanity Fair / portfolio House Of Retouching

fot. Jason Bell dla Vanity Fair / portfolio House Of Retouching

fot. Jason Bell dla Vanity Fair / portfolio House Of Retouching

House Of Retouching - publikacje studia pojawiają się regularnie na łamach takich magazynów jak Vogue i Vanity Fair. Pracowali dla Paramount, Warner Brothers, Netflix, American Express, Reebok, Addidas. Zdjęcia niezliczonych gwiazd przewinęły się przez ekrany studia. W 2014 roku studio odpowiadało za postprodukcję zdjęć chrzcin księcia Jerzego dla Brytyjskiej Rodziny Królewskiej. Wśród ostatnich zleceń wyróżniają się cztery okładki z gwiazdami Marvela dla Vanity Fair oraz sesja obsady Wojen Gwiezdnych.

Więcej informacji: www.houseofretouching.com lub www.facebook.com/HouseOfRetouching

słowa kluczowe:
 
Komentarze
Polecane artykuły
RAW Power 2.0 - niedroga alternatywa dla Lightrooma na Mac OS i iOS
20 Lis 2018
Po tym jak w 2015 roku Apple wycofało program Aperture z App Store’a, jego główny programista Nik Bhatt zaprezentował program RAW Power. Właśnie debiutuje jego najnowsza wersja.
0
Leica D-Lux 7 - uniwersalny kompakt w ekskluzywnym wydaniu
20 Lis 2018
Leica zaprezentowała dziś nowy model z serii kompaktów D-Lux. Czy konstrukcja ta czegoś Wam nie przypomina?
0
Zhiyun Crane 3 LAB i WeeBill LAB - stabilizatory, które na nowo definiować mają pracę z gimbalem
20 Lis 2018
Gimbale to dziś dla większości filmujących już chleb powszedni, a z roku na rok na rynku pojawiają się coraz doskonalsze konstrukcje. Jak do tej pory trudno było jednak o produkt doskonały. O takie miano chcą powalczyć nowe flagowe urządzenia z oferty Zhiyun Tech.
0
Aktualizacje obiektywów Tamron. Wraz z nowym softem otrzymamy kompatybilność z bezlusterkowym systemem Nikon Z
20 Lis 2018
SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD G2, SP 150-600mm f/5-6.3 VC USD G2 i 17-35 mm f/2.8-4 Di OSD to trzy obiektywy Tamrona, które po zaktualizowaniu będą kompatybilne z Nikonem Z6 i Z7 oraz adapterem FTZ.
0