ABC fotografii mobilnej. Ten wideoporadnik pokaże, jak robić lepsze zdjęcia smartfonem

ABC fotografii mobilnej. Ten wideoporadnik pokaże, jak robić lepsze zdjęcia smartfonem

Choć każde zdjęcie chcielibyśmy robić jak najlepszym sprzętem, z racji wygody większość codziennych ujęć i tak wykonujemy smartfonami, przynajmniej na początku naszej przygody z fotografią. Ale nie oznacza to, że zdjęcie te muszą być gorsze. Ten krótki poradnik pokaże Wam co robić, by każde zdjęcie było ciekawe.

Dziś trudno mieć wątpliwości co do tego, jak duży wpływ na obecną sytuację rynku fotograficznego miało pojawienie się smartfonów, których kolejne generacje oferują coraz doskonalsze moduły aparatów. I choć ciągle przez wielu uważane są one za urządzenia nie dorastające do pięt tradycyjnym aparatom, to wykonane nimi fotografie nie raz gościły już na okładkach prestiżowych magazynów. Od możliwości aparatu ważniejsze jest bowiem to, kto za nim stoi.

Niezbędne podstawy

Tak, smartfonem też jesteśmy w stanie zrobić świetne zdjęcia, o czym w dobie Instagrama nie trzeba już chyba nikogo przekonywać. Dlatego warto zadbać o podstawy, które pozwolą nam wycisnąć z nich maksimum możliwości. To właśnie oferuje nowy przystępny wideoporadnik firmy COOPH, który adresowany jest do osób dopiero zaczynających interesować się bardziej świadomym robieniem zdjęć.

Coś dla każdego

Filmik dotyka szeregu ważnych dla początkujących tematów - od właściwej kompozycji i ustawiania obiektów do zdjęcia, aż po pracę z modelem, manualne sterowanie ekspozycją i edycję. Choć poradnik odnosi się do fotografii mobilnej - filmik okaże się zapewne ciekawy dla wszystkich stawiających swoje pierwsze kroki na polu fotografii. To bowiem garść uniwersalnych zasad i sztuczek, które powinien znać każdy fotograf.

Więcej ciekawych wideoporadników znajdziecie na kanale COOPH w serwisie Youtube.

Leica Oskar Barnack Award 2017 - nagrodzone prace
11 Sie 2017
Poznaliśmy wyniki jednego z najbardziej prestiżowych konkursów poświęconych fotografii dokumentalnej. 12 zwycięskich cykli oferuje wyjątkowe i mocne spojrzenie na kondycję współczesnego świata. Zobaczcie galerię finałową.
0
Nie żyje uznana dokumentalistka Arlene Gottfried
10 Sie 2017
Mimo iż nie była tak popularna jak inne legendy fotografii kojarzone zazwyczaj ze zdjęciami ulicznymi, jej prace znajdują się w wielu muzeach i kolekcjach, a ona sama wydała 5 dobrze przyjętych albumów. W wieku 66 lat odeszła uznana fotograf, Arlene Gottfried.
0
Richard Tuschman - malarz, który został fotografem
8 Sie 2017
Amerykański fotograf Richard Tuschman przez lata rozwijał swoją karierę malarza. Dziś zajmuje się fotografią artystyczną i komercyjną, ale w jego pracach możemy znaleźć silne wpływy malarstwa, co znakomicie pokazuje projekt “Hopper Meditation”.
1
Najlepsze czarno-białe zdjęcia dzieci z konkursu B&W Child 2017. Polacy wśród wyróżnionych.
7 Sie 2017
Właśnie dobiegła końca pierwsza część tegorocznej edycji organizowanego od 4 lat konkursu B&W Child, nagradzającego najlepsze monochromatyczne zdjęcia, których motywem przewodnim są dzieci. Zobaczcie galerię zwycięskich zdjęć.
0