ABC fotografii mobilnej. Ten wideoporadnik pokaże, jak robić lepsze zdjęcia smartfonem

ABC fotografii mobilnej. Ten wideoporadnik pokaże, jak robić lepsze zdjęcia smartfonem

Choć każde zdjęcie chcielibyśmy robić jak najlepszym sprzętem, z racji wygody większość codziennych ujęć i tak wykonujemy smartfonami, przynajmniej na początku naszej przygody z fotografią. Ale nie oznacza to, że zdjęcie te muszą być gorsze. Ten krótki poradnik pokaże Wam co robić, by każde zdjęcie było ciekawe.

Dziś trudno mieć wątpliwości co do tego, jak duży wpływ na obecną sytuację rynku fotograficznego miało pojawienie się smartfonów, których kolejne generacje oferują coraz doskonalsze moduły aparatów. I choć ciągle przez wielu uważane są one za urządzenia nie dorastające do pięt tradycyjnym aparatom, to wykonane nimi fotografie nie raz gościły już na okładkach prestiżowych magazynów. Od możliwości aparatu ważniejsze jest bowiem to, kto za nim stoi.

Niezbędne podstawy

Tak, smartfonem też jesteśmy w stanie zrobić świetne zdjęcia, o czym w dobie Instagrama nie trzeba już chyba nikogo przekonywać. Dlatego warto zadbać o podstawy, które pozwolą nam wycisnąć z nich maksimum możliwości. To właśnie oferuje nowy przystępny wideoporadnik firmy COOPH, który adresowany jest do osób dopiero zaczynających interesować się bardziej świadomym robieniem zdjęć.

Coś dla każdego

Filmik dotyka szeregu ważnych dla początkujących tematów - od właściwej kompozycji i ustawiania obiektów do zdjęcia, aż po pracę z modelem, manualne sterowanie ekspozycją i edycję. Choć poradnik odnosi się do fotografii mobilnej - filmik okaże się zapewne ciekawy dla wszystkich stawiających swoje pierwsze kroki na polu fotografii. To bowiem garść uniwersalnych zasad i sztuczek, które powinien znać każdy fotograf.

Więcej ciekawych wideoporadników znajdziecie na kanale COOPH w serwisie Youtube.

“Fotograf musi być nie tylko dobrym obserwatorem, ale też psychologiem” - rozmowa z Magdą Hueckel
17 Paź 2017
Jest jedną z fotografek biorących udział w projekcie „Portret osobisty”. Zapytana o błędy na sesjach mówi, że dla niej błędem jest perfekcja. Za klucz w kontaktach z drugim człowiekiem uważa nie tyle samą rozmowę, co zrozumienie. Z Magdą Hueckel, artystką wizualną, fotografką, scenografką i operatorką rozmawiamy o podejściu do fotografii portretowej.
0
Zuzanna Gąsiorowska: „Kontrast, obserwacja, człowiek, emocje - to najbardziej pociąga mnie w fotografii.”
11 Paź 2017
„Zdarzyło mi się zrezygnować z dobrego kadru, bo czułam, że drastycznie przekraczam sferę intymności fotografowanego” - zdradza nam Zuzanna Gąsiorowska, fotografka Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego Chopin i jego Europa.
0
URBAN International Photo Awards 2017 - poznaliśmy wyniki. Wśród laureatów są Polacy
10 Paź 2017
Za nami ósma edycja prestiżowego konkursu URBAN International Photo Awards. W gronie laureatów znaleźli się dwaj Polacy: Rafał Rafalski i Karol Malec.
0
Przeraża i zachwyca. Świat w mikroskali na zdjęciach zwycięzców konkursu Nikon Small World 2017
6 Paź 2017
Konkurs Nikon Small World już od ponad 40 lat nagradza najlepsze zdjęcia ukazujące świat, jakiego nie jesteśmy w stanie dostrzec na co dzień gołym okiem. Zobaczcie najlepsze fotografie mikroskopowe tego roku.
0