Oto 7 ukrytych sztuczek w Lightroomie, dzięki którym wzniesiesz swój workflow na jeszcze wyższy poziom

Oto 7 ukrytych sztuczek w Lightroomie, dzięki którym wzniesiesz swój workflow na jeszcze wyższy poziom

Lightroom jest pełen znanych trików i skrótów, które aktywują jego zaawansowane funkcje. Jednak od czasu do czasu pojawiają się tutoriale, które prezentują zupełnie nowe możliwości programu. Oto jeden z takich poradników, dzięki któremu nauczysz się aż 7 nowych rzeczy.

Adobe Lightroom to bez wątpienia jeden z popularniejszych programów służących do edycji i wywoływania zdjęć RAW. Każda z nowych aktualizacji zwiększa jego możliwości wprowadzając to coraz bardziej zaawansowane funkcje. Jednak tajemnicą poliszynela jest wydajność i szybkość działania samego programu. Przed kilkoma dniami pisaliśmy, że Adobe chce współpracować z fotografami z całego świata, by zidentyfikować najważniejsze i najbardziej uciążliwe aspekty, które spowalniają działanie programu. Jednak na to przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.

Na szczęście sami możemy usprawnić swój workflow oraz poprawić szybkość działania wykorzystując do tego różne skróty klawiszowe lub „ukryte funkcje” Lightrooma, które - również dla nieco bardziej zaawansowanych fotografów - mogą być nieznane. I właśnie tu z pomocą przychodzi najnowszy poradnik Colina Smitha, założyciela serwisu photoshopCAFE, który w przystępny sposób pokazuje 7 „sekretów” programu.

Powyższe porady odnoszą się głownie do trybu Develop. Niektóre z nich były znane, jednak kilka zaprezentowanych sztuczek dla wielu mogą okazać się nowymi rozwiązaniami, które przyspieszą pracę w Lightroomie.

Wideoporadnik jest w języku angielskim, ale na szczęście osoby ze słabszą znajomością tego języka mogą skorzystać z oferowanej przez Youtube funkcji automatycznego generowania i tłumaczenia napisów, która każdemu powinna umożliwić zrozumienie ogólnego sensu wypowiedzi.

Jeżeli ten poradnik był dla Ciebie ciekawy, to koniecznie musisz dodać photoshopCAFE do subskrybowanych kanałów na Youtube. Znajdziesz tam wiele tutoriali ukazujących różne triki, które są niezbędne przy efektownej obróbce zdjęć.

Poznaliśmy wyniki Magnum Photography Awards 2017. Wśród laureatów są Polacy!
19 Lip 2017
Artur Zdral i Szymon Barylski zostali laureatami tegorocznej edycji prestiżowego konkursu Magnum Photography Awards. Koniecznie zobaczcie galerię nagrodzonych prac, które ukazują „niezwykłą gamę tematów, stylistycznych podejść i osobistych wizji“.
0
“Wykonanie wielu zdjęć to za mało, by powstał cykl” - wywiad z Tomaszem Böhm
18 Lip 2017
Tomasz Böhm to polski fotograf dokumentalny, obecnie student Instytutu Twórczej Fotografii w Opavie, członek agencji Forum oraz Picture That Warsaw. Nam opowiada o swoim podejściu do fotografii i projekcie „Mare”, czyli powstałych na Islandii, będących formą autoterapii, zdjęciach.
2
Dlaczego w fotografii warto korzystać z lamp LED? Pytamy Emila Bilińskiego
10 Lip 2017
Lampy i oświetlacze LED to już nie tylko atrybut twórców wideo. oraz częściej sięgają po nie także fotografowie. Ale czy warto przesiadać się dla nich z tradycyjnych błyskowych reflektorów. O zalety lamp LED pytamy znanego portrecistę i fotografa modowego, Emila Bilińskiego.
0
Najzabawniejszy konkurs fotograficzny - poznaj pierwszych faworytów
10 Lip 2017
Jeżeli kiedykolwiek zastanawiałeś się czy zwierzęta mają osobowość lub uważałeś, że w fotografii brakuje uśmiechu, to te fotografie rozwieją wszelkie wątpliwości. Zobacz najlepsze zdjęcia zgłoszone do tej pory do konkursu Comedy Wildlife Photography Awards.
1