Panning dla początkujących. Ten tutorial pokaże jak robić to dobrze

Panning dla początkujących. Ten tutorial pokaże jak robić to dobrze

Dynamicznie uchwycony ruch z ostrym obiektem zdjęcia i płynnie rozmytym tłem - tak w skrócie można opisać technikę panoramowania (ang. panning). W najnowszym wideoporadniku amerykański fotograf Josh Katz w prosty sposób pokazuje, jak tego dokonać.

Panoramowanie (ang. panning) nie jest łatwą techniką. Jednak, gdy już poznamy jej podstawy możemy osiągnąć spektakularne efekty. Często wykorzystywana w fotografii sportowej - głównie motoryzacyjnej - dostarcza niebanalnych kadrów. Chyba nie ma osoby, która nie widziałaby zdjęć, na których fotografowany obiekt jest ostry, a reszta kadru dynamicznie rozmyta, przez co otrzymujemy wrażenie ruchu.

Jednak, aby osiągną zamierzony efekt trzeba nie lada wprawy i cierpliwości, a także wiedzy i zaznajomienia z aparatem. W najnowszym tutorialu przygotowanym dla początkujących, Josh Katz pokazuje, w jaki sposób rozpocząć swoją przygodę z panningiem.

Aby efektywnie fotografować za pomocą techniki panoramowania musimy pamiętać o kilku rzeczach. Jeżeli chcemy rozmyć tło przy jednoczesnym zatrzymaniu w kadrze naszego obiektu będziemy musieli skorzystać z dłuższych czasów naświetlania. Zdaniem Katza najlepszym ustawieniem będzie 1/10 s (zdjęcia skateboardzisty), 1/30 s (zdjęcia rowerzysty), 1/50 s (zdjęcia samochodu lub motocyklu). Jednak trzeba pamiętać, że są to jedynie punkty wyjścia, a czas będzie trzeba dostosować do prędkości poruszających się obiektów. Należy także potrenować płynne obracanie się z aparatem przy jednoczesnym utrzymywaniu w tym samym punkcie kadru fotografowanego tematu. Od tego właśnie w głównej mierze zależy końcowy efekt naszych zdjęć.

Jeżeli poradnik Josha Katza był dla Was pomocny i chcecie poznać nieco więcej przydatnych fotograficznych technik to odsyłamy na jego stronę oraz kanał na Youtube.

zdjęcie główne: www.pexels.com

Przejmujący "pomnik gatunku" wygrywa w konkursie Wildlife Photographer of the Year 2017. Zobaczcie nagrodzone prace
17 Paź 2017
Organizowany przez Muzeum Historii Naturalnej w Londynie konkurs Wildlife Photographer of the Year, co roku oferuje nam unikalne spojrzenie na piękno i problemy dzikiego życia na naszej planecie. Fotografie nagrodzone w 53. edycji to nie tylko piękne kadry ale i trudne tematy.
0
“Fotograf musi być nie tylko dobrym obserwatorem, ale też psychologiem” - rozmowa z Magdą Hueckel
17 Paź 2017
Jest jednym z fotografów biorących udział w projekcie „Portret osobisty, czyli bliskie spotkanie z...”. Zapytana o błędy na sesjach mówi, że dla niej błędem jest perfekcja. Za klucz w kontaktach z drugim człowiekiem uważa nie tyle samą rozmowę, co zrozumienie. Z Magdą Hueckel, artystką wizualną, fotografką, scenografką i operatorką rozmawiamy o podejściu do fotografii portretowej.
0
Zuzanna Gąsiorowska: „Kontrast, obserwacja, człowiek, emocje - to najbardziej pociąga mnie w fotografii.”
11 Paź 2017
„Zdarzyło mi się zrezygnować z dobrego kadru, bo czułam, że drastycznie przekraczam sferę intymności fotografowanego” - zdradza nam Zuzanna Gąsiorowska, fotografka Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego Chopin i jego Europa.
0
URBAN International Photo Awards 2017 - poznaliśmy wyniki. Wśród laureatów są Polacy
10 Paź 2017
Za nami ósma edycja prestiżowego konkursu URBAN International Photo Awards. W gronie laureatów znaleźli się dwaj Polacy: Rafał Rafalski i Karol Malec.
0