Sigma 100-400 mm f/5-6.3 DG OS HSM Contemporary - zdjęcia przykładowe

Sigma 100-400 mm f/5-6.3 DG OS HSM Contemporary - zdjęcia przykładowe

Postanowiliśmy sprawdzić, czy Sigma 100-400 mm f/5-6.3 DG OS HSM Contemporary ma szansę stać się jednym z bardziej uniwersalnych szkieł w segmencie telezoomów. Zobaczcie przykładowe zdjęcia, które zrobiliśmy w warszawskim ZOO.

Według producenta, Sigma 100-400 mm f/5-6.3 DG OS HSM CONTEMPORARY to konstrukcja wyjątkowa w tej klasie obiektywów, głównie ze względu na to, że bez większych problemów mamy ją być w stanie wszędzie zabrać ze sobą. Dzięki unikalnej konstrukcji i zastosowaniu najnowszych technologii optykę oferującą zakres 100-400 mm udało się zmieścić w korpusie gabarytami przypominającymi bardziej model 70-300 mm - jego wymiary to raptem 86,4 x 182,3 mm przy wadze 1160 g.

Jego układ optyczny zbudowano w oparciu o 21 elementów ułożonych w 15 grupach, gdzie cztery soczewki zostały wykonane ze szkła o obniżonym współczynniku dyspersji, co zapobiegać ma powstawaniu wszelkich aberracji, również poprzecznych, na które nie wpływa zmiana wartości przysłony (9 listków). Tę z kolei przymkniemy maksymalnie do wartości f/22, a obiektyw pozwoli na ostrzenie już z odległości 160 cm, co pozwoli na fotografowaniu w dużym zbliżeniu. 

Na pokładzie znajdziemy także cichy, ultradźwiękowy, zaktualizowany silnik autofokusa HSM, którego działanie wspomoże przełącznik zakresu długości ostrzenia. Otrzymujemy także optyczny system stabilizacji i przełącznik użytkownika, którego pozycje będziemy mogli spersonalizować przy pomocy urządzenia USB DOCK.

Korpus obiektywu został oczywiście wykonany z metalu i uszczelniony przed kurzem oraz zachlapaniami. Za Sigmę 100-400 mm f/5.6-6.3 DG OS HSM w wersji Contemporary przyjdzie zapłacić 3790 zł.

Zdjęcia przykładowe

1/400s, f/6.3, ISO 100, ogniskowa: 400 mm

1/500s, f/6.3, ISO 100, ogniskowa: 400 mm

1/320s, f/6.3, ISO 125, ogniskowa: 400 mm

1/320s, f/8, ISO 320, ogniskowa: 400 mm

1/500s, f/6.3, ISO 100, ogniskowa: 400 mm

1/400s, f/6.3, ISO 4000, ogniskowa: 400 mm

1/400s, f/6.3, ISO 250, ogniskowa: 400 mm

1/400s, f/6.3, ISO 3200, ogniskowa: 400 mm

1/250s, f/6.3, ISO 100, ogniskowa: 196 mm

1/320s, f/6.3, ISO 125, ogniskowa: 400 mm

1/320s, f/8, ISO 250, ogniskowa: 400 mm

1/400s, f/6.3, ISO 400, ogniskowa: 400 mm

1/400s, f/6.3, ISO 3200, ogniskowa: 400 mm

1/250s, f/6.3, ISO 100, ogniskowa: 132 mm

1/400s, f/6.3, ISO 1600, ogniskowa: 400 mm

1/320s, f/6.3, ISO 500, ogniskowa: 400 mm

1/400s, f/6.3, ISO 100, ogniskowa: 400 mm

1/400s, f/6.3, ISO 800, ogniskowa: 400 mm

1/400s, f/8, ISO 400, ogniskowa: 400 mm

1/500s, f/5, ISO 100, ogniskowa: 100 mm

1/500s, f/6.3, ISO 100, ogniskowa: 400 mm

1/160s, f/22, ISO 400, ogniskowa: 135 mm

1/400s, f/8, ISO 640, ogniskowa: 400 mm

1/320s, f/6.3, ISO 100, ogniskowa: 400 mm

1/320s, f/8, ISO 1000, ogniskowa: 400 mm

 

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Remis. „Fotografie, które nie zmieniły świata”, Krzysztof Miller
8 Wrz 2017
„Tworzenie albumu, choć wtórne do naciśnięcia przeze mnie migawki, ma sens w bezsensie tego świata. Sens dla mnie. Sens dla tych, co go obejrzą. Chciałbym, żeby zrozumieli, że nasze przebywanie na świecie ma charakter prosty. Zero-jedynkowy. Jak jesteśmy, to jest jeden. Jak nas nie ma, to jest zero.” – to fragment wstępu do książki „Fotografie, które nie zmieniły świata” Krzysztofa Millera. Jedne z ostatnich jego słów. Tych publicznych. Jest: zero. Od roku nie ma Krzysztofa.
0
Przetestuj 3 obiektywy Samyang AF - opinia Lesława Kanikuły
7 Wrz 2017
Pod koniec lipca zaprosiliśmy Was do udziału w testach konsumenckich najnowszych obiektywów Samyang z autofokusem. Spośród wszystkich zgłoszeń wyłoniliśmy trzech uczestników. Dziś prezentujemy opinię pierwszego z nich - Lesława Kanikuły.
0
Profoto B1X w praktyce - opinia Dawida Markoffa
1 Wrz 2017
Lampa studyjna z własnym zasilaniem, wydaje się być idealnym rozwiązaniem do pracy w plenerze. O opinię na temat najnowszego modelu ProFoto B1X zapytaliśmy Dawida Markoffa, zawodowego fotografa, który miał już okazję z nią pracować podczas sesji realizowanej dla Digital Camera Polska.
2
Przegląd filtrów Irix Edge. Zobacz, który pasuje do twoich potrzeb
28 Sie 2017
Niedawno ofertę marki Irix poszerzyły dedykowane filtry z serii Edge. Przyglądamy się bliżej ich rodzajom i zastosowaniom.
0