Sony FE 100 mm f/2.8 STF GM OSS - zdjęcia przykładowe

Podczas eventu Sony organizowanego w Londynie sprawdziliśmy, czy nowy obiektyw Sony FE 100 mm f/2.8 STF GM OSS to faktycznie król bokeh i prawdziwy mistrz plastyki obrazu.

Jeżeli do tej pory w systemie Sony E brakowało Wam wyjątkowej portretówki, to z pewnością zainteresuje Was nowy obiektyw Sony FE 100 mm f/2.8 STF GM OSS. Na jego układ optyczny składa się 14 elementów w 11 grupach, w tym soczewka asferyczną oraz element o obniżonym współczynniku dyspersji, które zagwarantować mają równą ostrość na całej powierzchni kadru i powinny zminimalizować występowania aberracji. Oprócz tego soczewki zostały pokryte wysokiej jakości powłokami antyodblaskowymi.

Jednak prawdziwą gratką dla portrecistów będzie wbudowany filtr apodyzacyjny (technologia Smooth Trans Focus), który w połączeniu z 11-listkową przysłoną zapewnić ma nam nieosiągalne przy pomocy zwykłych szkieł kremowe, miękkie bokeh i sprawić, że fotografowane obiekty będą w wyjątkowy sposób odseparowane od tła. Niestety zastosowanie elementu apodyzacyjnego obniżą rzeczywistą światłosiłę obiektywu do wartości T5.6.

Oprócz tego, otrzymujemy ultradźwiękowy napęd autofokusa, który ma doskonale współpracować z systemem detekcji fazy wykorzystywanym przez aparaty producenta, programowalny przycisk funkcyjny i możliwość przełączenia pierścienia przysłony na tryb bezskokowy, co ułatwi wykorzystanie obiektywu w produkcjach wideo. Na pokładzie znalazł się także system optycznej stabilizacji Optical Steady Shot. Producent nie zdradza jednak jakiej skuteczności możemy się po nim spodziewać. Ciekawym rozwiązaniem jest także możliwość przełączania się pomiędzy dwoma zakresami ostrzenia: od 85 mm do nieskończoności i od 57 mm do 1 m, co ułatwić ma pracę w przypadku wykonywania zdjęć makro.

Obiektyw został uszczelniony przed kurzem i zachlapaniami, a jego wymiary to 85,2 x 118,1 mm. Cała konstrukcja waży 700 g. Na szkło nakręcimy filtry o średnicy 72 mm.

Sony FE 100 mm f/2.8 STF GM OSS do sprzedaży trafić ma już w marcu w cenie 1498 dolarów. Polskiej ceny na razie nie znamy. Z niecierpliwością czekamy, kiedy obiektyw trafi do nas na pełne testy. Cała konstrukcja wygląda bardzo obiecująco. 

Zdjęcia przykładowe

1/125s, f/5.6, ISO 2500

1/100s, f/5.6, ISO 6400

1/125s, f/5.6, ISO 2000

1/100s, f/8, ISO 6400

1/40s, f/8, ISO 6400

1/80s, f/8, ISO 6400

1/125s, f/5.6, ISO 2500

1/40s, f/5.6, ISO 6400

1/80s, f/5.6, ISO 6400

1/80s, f/5.6, ISO 6400

1/50s, f/8, ISO 6400

1/100s, f/5.6, ISO 6400

1/80s, f/5.6, ISO 6400

1/125s, f/5.6, ISO 6400

1/125s, f/5.6, ISO 1000

1/125s, f/5.6, ISO 1250

1/125s, f/5.6, ISO 1250

1/125s, f/5.6, ISO 1000

1/125s, f/5.6, ISO 1250

1/100s, f/5.6, ISO 250

1/125s, f/5.6, ISO 2000

1/100s, f/5.6, ISO 500

 

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
 
 
Polecane artykuły
Jak ważne dla prasy było wynalezienie fotografii?
23 Lut 2017
Jeśli kiedyś zastanawialiście się jak przełomowym dla świata prasy musiało być wynalezienie fotografii, dobrze obrazuje to film stworzony przez Josha Begleya, ukazujący jak na przestrzeni 165 lat zmieniała się 1 strona dziennika New York Times.
0
RECENZJA: Hawaikum - oswajanie polskości
25 Sty 2017
Uwrażliwia na specyficzne „piękno” podwórkowej twórczości i daje do namysłu w kwestii naszego uczestnictwa w tej estetyce - tak w kilku słowach możemy opisać książkę „Hawaikum. W poszukiwaniu istoty piękna“.
0
Digital Storytelling Contest, czyli co musicie wiedzieć o nowym konkursie World Press Photo
23 Gru 2016
Jesienią świat fotografii zelektryzowała informacja o nowym konkursie World Press Photo, który miałby nagradzać najbardziej pomysłowe i nietuzinkowe sposoby opowiadania historii reportażowych. Głównym punktem programu miał być jednak brak ograniczeń, którym podlegają zgłoszenia do konkursu głównego, co wywołało nieco kontrowersji. Niepotrzebnie. Aby rozwiać wątpliwości, bliżej przyjrzeliśmy się nowej formule konkursowej.
0
Zamachowiec z Ankary, zdjęcie idealne?
20 Gru 2016
Kinowska: To zdjęcie to najlepszy argument w obronie profesjonalistów - poświadcza niezbywalną potrzebę istnienia tego zawodu.
5