Stabilizacja

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7
Cena / Jakość:
6.5
Optyka:
7
Budowa:
7.5
Marka:
Nikon
Nasza ocena:

72%

Nikon AF-S DX Nikkor 16-80 mm f/2,8-4E ED VR to nowa propozycja japońskiego producenta, która została zaprojektowana do aparatów z matrycą APS-C. Obiektyw posiada uniwersalny zakres ogniskowych o ekwiwalencie 24-120 mm, zmienne światło f/2.8-4 oraz system optycznej stabilizacji obrazu. Zobaczcie, jak ta konstrukcja wypadła w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

22 Październik 2015
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

 

4. Stabilizacja


Nowy obiektyw japońskiego producenta został wyposażony w system redukcji drgań VR, który efektywnie umożliwia fotografowanie z wykorzystaniem dłuższych czasów naświetlania. Do wyboru są dwa tryby pracy, dzięki czemu będziemy mogli dostosować działanie stabilizacji do własnych potrzeb. Tryb Normal służy do ogólnego fotografowania z ręki, z kolei tryb Active zapewni zniwelowanie drgań wywołanych urządzeniami mechanicznymi.

W praktyce system stabilizacji obrazu VR sprawdził się bardzo dobrze. Na najdłuższej ogniskowej 80 mm byliśmy w stanie wykonać 100% nieporuszonych zdjęć z czasem naświetlania wynoszącym 1/30 sekundy. Nawet fotografowanie na 1/15 sekundy umożliwiało wykonanie kilku nieporuszonych obrazów, choć nie było już tak efektywne - 60% ostrych zdjęć. Dla porównania, przy wyłączonej stabilizacji 100% ostrych kadrów zanotowaliśmy na 1/125 sekund. Poniżej tej granicy osiągi drastycznie spadały - 1/60 sekundy (60%), 1/30 sekundy (0%). Podsumowując, dzięki wykorzystaniu stabilizacji udało się wydłużyć czas naświetlania o około 3-3,5 EV, co jest bardzo dobrym wynikiem.

Poniżej prezentujemy wykres, który przedstawia odsetek ostrych zdjęć dla danego czasu naświetlania przy włączonej i wyłączonej stabilizacji obrazu.

Stabilizacja w praktyce

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)






]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
27
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy teleobiektyw OM System pozwala na fotografowanie i filmowanie na odpowiedniku ogniskowej wynoszącym aż 1200 mm. Oto, jak M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED spisuje się w...
30
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Druga generacja tego popularnego zooma do bezlusterkowców Sony to lepsze parametry i przeprojektowany układ optyczny. Sprawdziliśmy jak zachowuje się w połączeniu z korpusem Sony A7 III
25
Powiązane artykuły