Olympus OM-D E-M1 Mark II - test aparatu

ocena 85%

Druga generacja OM-D E-M1 to prawdziwa rewolucja i przekroczenie kolejnych fotograficznych barier - obiecuje producent. Czy nowy Olympus faktycznie okaże się konkurencją dla profesjonalnych lustrzanek?

Dokładnie trzy lata - tyle kazał czekać na siebie następca flagowego modelu Olympusa. Jednak, jak zapewnia producent było warto. Nowy OM-D E-M1 Mark II ma odznaczać się jeszcze większą szybkością, wytrzymałością i funkcjonalnością. Wewnątrz znajdziemy nową, 20-milionową matrycę Live MOS formatu Micro 4/3, która jest wspomagana udoskonalonym procesorem obrazu Truepic VIII. Taki tandem pozwoli nam fotografować w zakresie czułości ISO 100-25600 i rejestrować serie RAW z imponującą prędkością 18 kl./s. A to dużo więcej niż oferują obecnie profesjonalne reporterskie korpusy Nikon czy Canon.

Do tego otrzymujemy usprawnioną 5-osiową stabilizację, która według producenta ma charakteryzować się wydajnością na poziomie do 6,5 EV (z wybranymi obiektywami). Z kolei za natychmiastowe ostrzenie odpowiada nowy, oparty o detekcję fazy i 121 punktów krzyżowych system autofokusa, który dzięki własnemu procesorowi ma poradzić sobie w niemal każdych warunkach.

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

Nowy E-M1 powinien także spełnić oczekiwania aspirujących filmowców oferując zapis w rozdzielczościach 4K. Do tego otrzymujemy tryb Pro Capture, eliminujący problemy z opóźnieniem migawki i znaną z wcześniejszych modeli funkcję High Res Shot, która dzięki przesunięciu matrycy pozwoli nam wykonywać zdjęcia 50 Mp. To wszystko zamknięto w magnezowym, uszczelnionym i jeszcze bardziej ergonomicznym korpusie.

Wyśrubowana specyfikacja robi wrażenie, ale wcale nie oznacza to, że nowy Olympus jest bezkonkurencyjny. O tytuł króla bezlusterkowców rywalizuje z Fujifilm X-T2, Panasonic Lumix G80 i Sony A6500, choć ambicją producenta jest mierzyć się z największymi, czyli Nikonem D5 i Canonem EOS-1D X Mark II.

Olympus OM-D E-M1 Mark II jest już dostępny w sprzedaży. Za samo body przyjdzie nam zapłacić 8 490 zł. Z kolei za wariant z obiektywem M.Zuiko 12-40 mm f/2.8 PRO zapłacimy 11 590 zł. W zestawie handlowym znajdziemy:

  • lampę błyskową FL-LM3
  • ładowarkę baterii BCH-1
  • baterię litowo-jonową BLH-1
  • kabel sieciowy
  • pasek na ramię
  • zaślepkę mocowania obiektywu
  • kabel USB
  • instrukcję obsługi
  • kartę gwarancyjną

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
 
 
Polecane artykuły
Digital Storytelling Contest, czyli co musicie wiedzieć o nowym konkursie World Press Photo
23 Gru 2016
Jesienią świat fotografii zelektryzowała informacja o nowym konkursie World Press Photo, który miałby nagradzać najbardziej pomysłowe i nietuzinkowe sposoby opowiadania historii reportażowych. Głównym punktem programu miał być jednak brak ograniczeń, którym podlegają zgłoszenia do konkursu głównego, co wywołało nieco kontrowersji. Niepotrzebnie. Aby rozwiać wątpliwości, bliżej przyjrzeliśmy się nowej formule konkursowej.
0
Zamachowiec z Ankary, zdjęcie idealne?
20 Gru 2016
Kinowska: To zdjęcie to najlepszy argument w obronie profesjonalistów - poświadcza niezbywalną potrzebę istnienia tego zawodu.
5
Prezenty dla fotografa 2016, cz.3 - wybiera Michał Chrzanowski
15 Gru 2016
Zestaw filtrów, wymarzone szkło czy nareszcie solidny statyw – nic tak nie cieszy fotografa jak kolejny gadżet, który wzbogaca arsenał i pozwala rozwijać fotograficzną pasję. Przez cały grudzień będziemy Wam podsyłać najciekawsze pomysły na gwiazdkowe fotoupominki. Od sympatycznych drobiazgów po nowy zaawansowany korpus, na który przecież zasłużyliście!
1
„Czerwone kwadraty” czyli jak czytać sztukę współczesną?
12 Gru 2016
Jakiś czas temu jechałem samochodem z rodzicami i dziadkiem. Wracaliśmy z mojej wystawy. Panowała niezręczna cisza. Od wielu lat dyskutuję z nimi i sam zastanawiam się czy istnieje klucz do odczytania sztuki nieprzedstawiającej. Czy czerwony kwadrat na białym tle jest zawsze tylko tym co widzimy? Jeśli tak, gdzie rodzi się potrzeba tworzenia takich obrazów? Czy możemy je odczytywać bez kontekstu?
1
zamknij X
Plebiscyt 2016
Zagłosuj
Na najlepsze produkty i wydarzenia roku 2016
Głosuj!