Nikon D5 - test aparatu

Nikon D5 - test aparatu ocena 88%

Tytan pracy – tak w skrócie można opisać najnowszą flagową lustrzankę Nikona. D5 przeszedł usprawnienia na każdej niemal płaszczyźnie. Otrzymał lepszą matrycę, jeszcze udoskonalono autofokus i ergonomię. Sprawdźmy jak nowe możliwości przekładają się na komfort i wydajność pracy zawodowego fotografa.

Specyfikacja

Nazwa D5
Producent Nikon
Typ aparatu lustrzanka cyfrowa
Matryca Full Frame (35,9 x 24 mm), CMOS
Efektywna rozdzielczość 20,8 Mp
Czułość ISO 50 (rozszerzona), ISO 100, ISO 200, ISO 400, ISO 800, ISO 1600, ISO 3200, ISO 6400, ISO 12800, ISO 25600, ISO 51200, ISO 102400, ISO 204800 (rozszerzona), ISO 409600 (rozszerzona), ISO 819200 (rozszerzona}, ISO 1638400 (rozszerzona), ISO 3280000 (rozszerzona)
Procesor EXPEED 5
Rozdzielczość 5588 x 3712Dostępne formaty: 1:1, 5:4, 4:3, 3:2
Formaty obrazu 3:2
Formaty zapisu JPEG, RAW + JPEG, RAW
Kompresja fine, normal, basic
Balans bieli auto, manualny (6 ustawień w pamięci), 12 ustawień predefiniowanych
Korekta obrazu Przestrzeń barwna: sRGB / Adobe RGB
Mocowanie obiektywu Nikon F
Lampa błyskowa brak
Stabilizacja brak
Synchronizacja z lampą 1/250 s
Tryby ekspozycji P, A, S, M
Karta pamięci dwa gniazda XQD lub CompactFlash
Kompensacja ekspozycji +/- 5 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Migawka 1/8000 - 30 s
Blokada ekspozycji przycisk AEL
Bracketing ekspozycji 2, 3, 5 lub 7 klatek +/- 0,3 / 0,7 / 1 EV
Zdjęcia seryjne 12 kl/s, 14 kl./s bez AF
Pomiar światła matrycowy, centralnie-ważony, punktowy, ważony względem jasnych partii obrazu
Samowyzwalacz 2
Pomiar ostrości Detekcja kontrastu 153 punkty AF (99 punkty krzyżowe)
Tryb pracy AF pojedynczy AF, ciągły AF, śledzący AF, wykrywanie twarzy, AF dotykowy, wielopunktowy AF
Blokada ostrości półpozycja spustu migawki
Podgląd głębi tak
Wizjer tak, optyczny, 100% krycia kadru, powiększenie 0,72x
Informacje na ekranie LCD czas ekspozycji, stan baterii, przysłona, ISO, Pozostała ilość zdjęć, tryb pracy, tryb pomiaru ekspozycji, balans bieli, pole AF, histogram, poziomica, siatka
Ekran LCD dotykowy, 3,2-calowy, 2 359 000 punktów, TFT LCD
Rejestracja filmów Full HD 60fps, Full HD 50fps, Full HD 30fps, Full HD 25fps, Full HD 24fps, MPEG-4, H.264, 4K 25 kl/s, 4K 24 kl/s, 4K 30 kl/s
Złącza USB 3.0, gniazdo mikrofonu, gniazdo słuchawek, miniHDMI
Pilot możliwość sterowania bezprzewodowego, z przekaźnikiem WT-5A lub WT-6A
GPS Nie
Zasilanie akumulator litowo-jonowy, EN-EL18a
Obudowa magnezowa, uszczelniona
Wymiary 160 x 459 x 92 mm
Waga 1415 g
Lustro tak
Stopka akcesoriów tak
Gwint statywu Tak
Warunki atmosferyczne od 0°C do 40°C
Akcesoria w zestawie ładowarka, kabel USB, kabel zasilający, pasek na ramię, bateria
Funkcje indywidualne nagrywanie time-lapsów

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Przetestuj 3 obiektywy Samyang AF - opinia Adama Jędrysika
10 Paź 2017
Pod koniec lipca zaprosiliśmy Was do udziału w testach konsumenckich najnowszych obiektywów Samyang z autofokusem. Spośród wszystkich zgłoszeń wyłoniliśmy trzech uczestników. Dziś prezentujemy wam opinię ostatniego z nich, Adama Jędrysika.
3
Panasonic Lumix GX800 - mały mocarz
29 Wrz 2017
Panasonic Lumix GX800 to niepozorny bezlusterkowiec, który zaskakuje bogactwem zaawansowanych funkcji. Poznajcie jego możliwości!
4
Przetestuj 3 obiektywy Samyang AF - opinia Anny Rozwadowskiej
22 Wrz 2017
Pod koniec lipca zaprosiliśmy Was do udziału w testach konsumenckich najnowszych obiektywów Samyang z autofokusem. Spośród wszystkich zgłoszeń wyłoniliśmy trzech uczestników. Dziś prezentujemy opinię Anny Rozwadowskiej.
1
Remis. „Fotografie, które nie zmieniły świata”, Krzysztof Miller
8 Wrz 2017
„Tworzenie albumu, choć wtórne do naciśnięcia przeze mnie migawki, ma sens w bezsensie tego świata. Sens dla mnie. Sens dla tych, co go obejrzą. Chciałbym, żeby zrozumieli, że nasze przebywanie na świecie ma charakter prosty. Zero-jedynkowy. Jak jesteśmy, to jest jeden. Jak nas nie ma, to jest zero.” – to fragment wstępu do książki „Fotografie, które nie zmieniły świata” Krzysztofa Millera. Jedne z ostatnich jego słów. Tych publicznych. Jest: zero. Od roku nie ma Krzysztofa.
0