Nikon D5 - test aparatu

ocena 88%

Tytan pracy – tak w skrócie można opisać najnowszą flagową lustrzankę Nikona. D5 przeszedł usprawnienia na każdej niemal płaszczyźnie. Otrzymał lepszą matrycę, jeszcze udoskonalono autofokus i ergonomię. Sprawdźmy jak nowe możliwości przekładają się na komfort i wydajność pracy zawodowego fotografa.

Zaprezentowany na początku tego roku Nikon D5 to prawdziwa bestia, która niemal w każdym aspekcie przewyższa swojego poprzednika. Producent zdecydował się zwiększyć rozdzielczość pełnoklatkowej matrycy, a także znacznie rozszerzyć zakres dostępnych czułości do astronomicznego ISO 3 280 000. Flagowa reporterska lustrzanka, dzięki nowemu procesorowi EXPPED 5, powinna być także zauważalnie szybsza. Do tego wszystkiego dodajmy usprawniony system autofokusa, który działa w oparciu aż o 153 pola, z czego 99 to punkty krzyżowe. Poprawie uległa też ogólna ergonomia magnezowego i uszczelnionego korpusu. Poza tym potencjalnych użytkowników może także ucieszyć fakt, że D5 jako pierwsza reporterska lustrzanka producenta pozwala na filmowanie w jakości 4K.

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

Nikon D5 jest naszpikowany zaawansowaną technologią i został stworzony do pracy w ekstremalnie trudnych warunkach. Jednak w segmencie profesjonalnych lustrzanek przyjdzie mu się zmierzyć z innym tytanem - Canonem EOS-1D X Mark II. Aparat jest już dostępny w sprzedaży w cenie około 26 tys. zł. W zestawie handlowym znajdziemy:

  • osłonę bagnetu korpusu
  • zaślepkę gorącej stopki
  • akumulator jonowo-litowy
  • ładowarkę z kablem zasilającym i dwiema osłonami styków
  • kabel USB
  • pasek na ramię

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
 
 
Polecane artykuły
Digital Storytelling Contest, czyli co musicie wiedzieć o nowym konkursie World Press Photo
23 Gru 2016
Jesienią świat fotografii zelektryzowała informacja o nowym konkursie World Press Photo, który miałby nagradzać najbardziej pomysłowe i nietuzinkowe sposoby opowiadania historii reportażowych. Głównym punktem programu miał być jednak brak ograniczeń, którym podlegają zgłoszenia do konkursu głównego, co wywołało nieco kontrowersji. Niepotrzebnie. Aby rozwiać wątpliwości, bliżej przyjrzeliśmy się nowej formule konkursowej.
0
Zamachowiec z Ankary, zdjęcie idealne?
20 Gru 2016
Kinowska: To zdjęcie to najlepszy argument w obronie profesjonalistów - poświadcza niezbywalną potrzebę istnienia tego zawodu.
5
Prezenty dla fotografa 2016, cz.3 - wybiera Michał Chrzanowski
15 Gru 2016
Zestaw filtrów, wymarzone szkło czy nareszcie solidny statyw – nic tak nie cieszy fotografa jak kolejny gadżet, który wzbogaca arsenał i pozwala rozwijać fotograficzną pasję. Przez cały grudzień będziemy Wam podsyłać najciekawsze pomysły na gwiazdkowe fotoupominki. Od sympatycznych drobiazgów po nowy zaawansowany korpus, na który przecież zasłużyliście!
1
„Czerwone kwadraty” czyli jak czytać sztukę współczesną?
12 Gru 2016
Jakiś czas temu jechałem samochodem z rodzicami i dziadkiem. Wracaliśmy z mojej wystawy. Panowała niezręczna cisza. Od wielu lat dyskutuję z nimi i sam zastanawiam się czy istnieje klucz do odczytania sztuki nieprzedstawiającej. Czy czerwony kwadrat na białym tle jest zawsze tylko tym co widzimy? Jeśli tak, gdzie rodzi się potrzeba tworzenia takich obrazów? Czy możemy je odczytywać bez kontekstu?
1
zamknij X
Plebiscyt 2016
Zagłosuj
Na najlepsze produkty i wydarzenia roku 2016
Głosuj!