Nikon D5 - test aparatu

Nikon D5 - test aparatu ocena 88%

Tytan pracy – tak w skrócie można opisać najnowszą flagową lustrzankę Nikona. D5 przeszedł usprawnienia na każdej niemal płaszczyźnie. Otrzymał lepszą matrycę, jeszcze udoskonalono autofokus i ergonomię. Sprawdźmy jak nowe możliwości przekładają się na komfort i wydajność pracy zawodowego fotografa.

Zaprezentowany na początku tego roku Nikon D5 to prawdziwa bestia, która niemal w każdym aspekcie przewyższa swojego poprzednika. Producent zdecydował się zwiększyć rozdzielczość pełnoklatkowej matrycy, a także znacznie rozszerzyć zakres dostępnych czułości do astronomicznego ISO 3 280 000. Flagowa reporterska lustrzanka, dzięki nowemu procesorowi EXPPED 5, powinna być także zauważalnie szybsza. Do tego wszystkiego dodajmy usprawniony system autofokusa, który działa w oparciu aż o 153 pola, z czego 99 to punkty krzyżowe. Poprawie uległa też ogólna ergonomia magnezowego i uszczelnionego korpusu. Poza tym potencjalnych użytkowników może także ucieszyć fakt, że D5 jako pierwsza reporterska lustrzanka producenta pozwala na filmowanie w jakości 4K.

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

Nikon D5 jest naszpikowany zaawansowaną technologią i został stworzony do pracy w ekstremalnie trudnych warunkach. Jednak w segmencie profesjonalnych lustrzanek przyjdzie mu się zmierzyć z innym tytanem - Canonem EOS-1D X Mark II. Aparat jest już dostępny w sprzedaży w cenie około 26 tys. zł. W zestawie handlowym znajdziemy:

  • osłonę bagnetu korpusu
  • zaślepkę gorącej stopki
  • akumulator jonowo-litowy
  • ładowarkę z kablem zasilającym i dwiema osłonami styków
  • kabel USB
  • pasek na ramię

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Remis. „Fotografie, które nie zmieniły świata”, Krzysztof Miller
8 Wrz 2017
„Tworzenie albumu, choć wtórne do naciśnięcia przeze mnie migawki, ma sens w bezsensie tego świata. Sens dla mnie. Sens dla tych, co go obejrzą. Chciałbym, żeby zrozumieli, że nasze przebywanie na świecie ma charakter prosty. Zero-jedynkowy. Jak jesteśmy, to jest jeden. Jak nas nie ma, to jest zero.” – to fragment wstępu do książki „Fotografie, które nie zmieniły świata” Krzysztofa Millera. Jedne z ostatnich jego słów. Tych publicznych. Jest: zero. Od roku nie ma Krzysztofa.
0
Przetestuj 3 obiektywy Samyang AF - opinia Lesława Kanikuły
7 Wrz 2017
Pod koniec lipca zaprosiliśmy Was do udziału w testach konsumenckich najnowszych obiektywów Samyang z autofokusem. Spośród wszystkich zgłoszeń wyłoniliśmy trzech uczestników. Dziś prezentujemy opinię pierwszego z nich - Lesława Kanikuły.
0
Profoto B1X w praktyce - opinia Dawida Markoffa
1 Wrz 2017
Lampa studyjna z własnym zasilaniem, wydaje się być idealnym rozwiązaniem do pracy w plenerze. O opinię na temat najnowszego modelu ProFoto B1X zapytaliśmy Dawida Markoffa, zawodowego fotografa, który miał już okazję z nią pracować podczas sesji realizowanej dla Digital Camera Polska.
2
Przegląd filtrów Irix Edge. Zobacz, który pasuje do twoich potrzeb
28 Sie 2017
Niedawno ofertę marki Irix poszerzyły dedykowane filtry z serii Edge. Przyglądamy się bliżej ich rodzajom i zastosowaniom.
0