W pogoni za zdjęciem. Zobacz, jak wygląda praca zawodowego Paparazzi

Autor: Maciej Luśtyk

29 Sierpień 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Mimo że praca Paparazzi ma niewiele wspólnego z prawdziwą fotografią, wiele osób może pociągać związany z nią dreszczyk emocji. Dzięki nowemu dokumentowi Elite Daily możemy zajrzeć za kulisy takiej pracy i przekonać się czy warto rozpoczynać przygodę z brukowym reportażem.

Wykonywanie zdjęć celebrytów dla brukowych magazynów zawsze budziło wiele kontrowersji. Z jednej strony wydaje się, że bycie Paparazzi niewiele wspólnego ma z pracą prawdziwego fotoreportera. W dodatku praca ta w dużym stopniu narusza cudzą prywatność i sprawia, że osoby myślące o takim zawodzie muszą postawić przed sobą wiele pytań natury moralnej.

Z drugiej strony, tego typu zdjęcia są właśnie tym, czego oczekują wychowani w zachodniej kulturze odbiorcy, a kwoty jakie można w tym zawodzie zarobić za jedno “dobre” zdjęcie sięgają niekiedy kilkuset tysięcy dolarów. Nic więc dziwnego, że znajduje się wielu fotografów chętnych, by tę pracę wykonywać. Niektórzy poświęcają jej nawet całe życie.

 

Jaka jest motywacja tych osób? Czy to jedynie chęć szybkiego zarobku, czy może pasja, chęć bycia w ciągłym ruchu i dreszcz emocji, który sprawia, że chęć zdobycia najciekawszego zdjęcia znanej osoby zamienia się w krwiożerczą rywalizację o “ustrzelenie zwierzyny”. O tym wszystkim przekonacie się oglądając nowy dokument przygotowany przez serwis Elite Daily.

Jego ekipa spędziła tydzień śledząc zawodowych Paparazzi pracujących w stolicy tego typu fotografii - Hollywood. Wraz z nią trafiamy w serce kilku ciekawych sytuacji i dowiadujemy się nieco o samej metodologii pracy tego typu fotografów. Warto też posłuchać w jaki sposób oni sami traktują swój zawód i jak podchodzą do wspomnianej wcześniej kwestii poszanowania prywatności.

Całość kolejny raz przywodzi zasadnicze pytanie dotyczące fotografii reportażowej: jak daleko możemy się posunąć, by zrobić dobre zdjęcie?

Więcej informacji znajdziecie na stronie elitedaily.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Canva przejmuje Affinity. Adobe będzie miało problem
Canva przejmuje Affinity. Adobe będzie miało problem
Znana wszystkim dobrze platforma do szybkiego projektowania graficznego przejmuje Affinity - producenta przystępnych cenowo alternatyw dla produktów z oferty Adobe. Czy to zapowiedź...
8
247 Mp - nowa średnioformatowa matryca Sony podnosi poprzeczkę w zakresie rozdzielczości
247 Mp - nowa średnioformatowa matryca Sony podnosi poprzeczkę w zakresie rozdzielczości
Myśleliście, że 150 megapikseli to przesada? Sony prezentuje nową matrycę średnioformatowa o niebotycznej rozdzielczości 247 Mp, która w niedalekiej przyszłości ma szansę trafić do...
9
Szukamy talentów - dołącz do zespołu Fotopolis!
Szukamy talentów - dołącz do zespołu Fotopolis!
Jeśli interesuje Cię film i fotografia, lubisz pisać, rozmawiać lub tworzyć treści wideo o nowinkach sprzętowych – napisz do nas! Szukamy nowych autorów i stałych współpracowników.
18
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)