53-gigapikselowa reklama Bentleya

Autor: Maciej Luśtyk

24 Czerwiec 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Gigapikselowea kompozycja przygotowana na potrzeby marketingu firmy Bentley pozwala nam dojrzeć haft na siedzeniu samochodu z odległości 700 metrów.

Za sprawą urządzeń typu GigaPan, gigapikselowe kompozycje, złożone z setek pojedycznych zdjęć stają się coraz bardziej popularne. Do tej pory nie widzieliśmy jednak jeszcze ich zastosowania w reklamie. A to właśnie proponuje nam Bentley z „najbardziej niesamowitym zdjęciem samochodu na świecie”.

Według producenta na ostateczny obraz składa się 700 fotografii, a jego przygotowanie zajęło łącznie ponad 8 miesięcy - 6 miesięcy planowania, 6 dni wykonywania zdjęć i 2,5 miesiąca retuszu. Do jego złożenia użyto z kolei technologii stosowanej przez NASA przy łączeniu zdjęć satelitarnych.

Zdjęcie robi wrażenie i pozwala nam dojrzeć haft na siedzeniu samochodu z odległości 700 metrów. Zdjęcie możecie samodzielnie przybliżyć na stronie internetowej producenta samochodów. Czy jednak Bentley nie posunął się do małego oszustwa?

Serwis motor1 zamieścił na swoich łamach zdjęcie aparatu, który został wykorzystany do wykonania zdjęcia. Zestaw wygląda jak Nikon D7200 z obiektywem Nikon AF-S Nikkor 800mm f/5.6E FL ED VR, podpięty do systemu GigaPan Epic Pro. Fotografowie szybko wyliczyli, że liczby podane przez producenta się nie zgadzają i na wykonanie takiej kompozycji, przy użyciu tego sprzętu potrzebne by było kilka tysięcy zdjęć. Inni wypominają, że dojrzenie szwów na siedzeniu uniemożliwiałby choćby sam fakt występowania refrakcji atmosferycznej.

Zachodzi więc podejrzenie, że samochód został w zdjęcie najzwyczajniej w świecie w klejony. Jaka by nie była prawda, trzeba przyznać, że efekt został przez producenta osiągnięty - o zdjęciu wszyscy mówią.

Fotografię możecie samodzielnie przybliżać za pośrednictwem strony internetowej producenta.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Trwa XX edycja Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Reporterskiej – Grand Press Photo. Z okazji jubileuszu internauci mogą wskazać Zdjęcie XX-lecia. Głosować można do 10 maja br.
6
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Materiały światłoczułe kultowej marki Ilford mają nowego dystrybutora. Od teraz wyłącznym przedstawicielem firmy na polskim rynku zostaje Focus Nordic.
6
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
CEWE Fotojoker, renomowana marka branży fotograficznej, otworzyła nowy salon w Galerii Zielone Arkady, w sercu Bydgoszczy. Z tej okazji, na klientów czeka wiele atrakcji i specjalnie...
8
Powiązane artykuły