Profoto D2 TTL Monolight - lampy, które mają zatrzymać czas

Profoto D2 TTL Monolight - lampy, które mają zatrzymać czas

Firma Profoto zaprezentowała nowe lampy studyjne D2 TTL Monolight. Ich specyfikacja robi wrażenie i jak zapewnia producent są to „najszybsze lampy na świecie“.

Firma Profoto po raz kolejny zaprojektowała rozwiązanie, które powstało z myślą o profesjonalistach na co dzień pracujących w studio. Nową serię lamp błyskowych D2 TTL Monolight cechuje zaawansowana specyfikacja i parametry oraz zaawansowane rozwiązania, które fotografom mają zaoferować nieosiągalne jak dotąd możliwości twórcze.

Stworzyliśmy model Profoto D2, by był najszybszy spośród obecnie dostępnych lamp błyskowych - powiedział product manager Profoto, Johan Wiberg. Jednak nie tylko o szybkość nam chodziło. Jesteśmy przekonani, że nowa seria poszerzy także twórcze możliwości i w efekcie pozwoli robić lepsze zdjęcia - dodał.

Nowa linia, w której skład wchodzą dwa modele 500Ws i 1000Ws ma odznaczać się szybkością i wydajnością. Imponująco prezentują się najkrótsze czasy błysku, które wynoszą 1/63000 s. dla modelu D2 TTL Monolight 500 Ws i 1/50000 s. dla mocniejszej D2 TTL Monolight 1000 Ws. Obie lampy zostały także wyposażone w HSS (High-Speed Sync) z czasami migawki sięgającymi 1/8000 s. Do tego wszystkiego mamy otrzymać wyjątkowo szybkie ładowanie, które ma zapewnić serię aż 20 błysków na sekundę. Oczywiście na pokładzie mamy także tryb TTL oraz manualne regulowanie błysku w skokach co 1/10. Ponadto lampy zapewniają halogenowe światło modelujące o mocy 300Ws.

Aby w pełni wykorzystać możliwości nowych lamp będziemy musieli skorzystać z bezprzewodowych nadajników Air Remote TTL (dostępne zarówno dla Canona jak i Nikona). Modele z serii D2 TTL Monolight są już dostępne w sprzedaży w różnych konfiguracjach. Za mniejszą lampę 500Ws zapłacimy $1495, z kolei model 1000Ws kosztuje $1995. Jest możliwość kupienia zestawu składającego się z dwóch modeli. Warto także zauważyć, że lampy D2 TTL Monolight są kompatybilne z różnego rodzaju modyfikatorami, które znajdziemy na stronie producenta.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

 
Komentarze
Polecane artykuły
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART - zdjęcia przykładowe
21 Sie 2017
Na profesjonalny reporterski zoom Sigmy z pewnością czekał niejeden fotograf. Jednak czy było warto? Zobaczcie, co ma do zaoferowania najnowszy model 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART.
1
Canon EOS 6D Mark II vs 5D Mark III - który aparat wybrać? [TESTY STUDYJNE]
4 Sie 2017
Na rynku właśnie pojawił się długo oczekiwany EOS 6D Mark II, niestety w cenie, której znacznie bliżej do starszego, ale bardziej zaawansowanego modelu 5D III, niż do poprzednika. W internecie huczy też na temat przeciętnych osiągów nowej matrycy. Czy nie lepiej więc zainwestować w leciwy, ale uznany model 5D?
9
Canon EOS 6D Mark II - zdjęcia przykładowe
3 Sie 2017
Zaprezentowany pod koniec czerwca Canon EOS 6D Mark II to jedna z najbardziej popularnych premier tego roku. Jego sercem jest nowa, 26-milionowa matryca, byliśmy więc ciekawi, jak sprawdza się ona w praktyce. Zobaczcie pierwsze zdjęcia przykładowe wykonane aparatem.
3
Samyang AF 14 mm f/2.8 FE - test obiektywu
31 Lip 2017
Model Samyang AF 14 mm f/2.8 FE to jeden z najszerszych obiektywów do systemu Sony E. Sprawdzamy, czy propozycja Samyanga podbije serca wymagających fotografów krajobrazu i architektury.
0