Czy fotografowie modowi staną się zbędni?

Autor: Maciej Luśtyk

1 Luty 2016
Artykuł na: 2-3 minuty
Tak twierdzą twórcy systemu Looklet, przynajmniej jeśli chodzi o zdjęcia katalogowe. Ich rozwiązanie to zautomatyzowane studio, które projektantom i domom mody pozwoli na stworzenie sesji produktowej bez konieczności zatrudniania modelek, stylistów i samych fotografów.

Skutki rozwoju technologii 3D i wszechobecnej automatyzacji odczuli już fotografowie wnętrz. Wizualizacje wykonywane na potrzeby firm architektonicznych i projektowych coraz wierniej naśladują zdjęcia i dają dużo większą swobodę w aranżacji. Warto w tym miejscu przypomnieć, że obecnie 75% zdjęć znajdujących się w katalogu IKEA to właśnie profesjonalnie wykonane wizualizacje. Teraz przyszła kolej na fotografów mody.

Twórcy stojący za projektem Looklet oferują kompletne rozwiązanie, które pozwoli każdemu stworzyć sesję produktową z modelką, bez konieczności zatrudniania fotografa, stylistki jak i samej modelki. W jaki sposób? Looklet to zautomatyzowane, możliwe do złożenia samemu studio, w którym jedynym zmartwieniem osoby obsługującej będzie odpowiednie wystylizowanie odzieży na specjalnie przygotowanym manekinie. O resztę zadba program, który naniesie sfotografowane ubrania na wirtualną modelkę, lub modela. Tych w bazie jest całkiem sporo, dodatkowo sfotografowanych w kilku różnych pozach. Do wyboru dostajemy także bogatą kolekcję teł.

Dość powiedzieć, że efekty wyglądają całkiem realistycznie. Przynajmniej na tyle, by z usług producenta korzystały znane marki odzieżowe. Według producenta jednym z klientów jest H&M, a na liście znajduje się jeszcze kilka mniej lub bardziej znanych firm.

Czy podobne rozwiązania wyprą kiedyś fotografów modowych? Na pewno stracą oni jedno ze źródeł zarobku. W przypadku fotografii katalogowej, czy tego chcemy czy nie, tego typu automatyzacja jest zwyczajnie bardziej wygodna dla klienta. Po pierwsze znacznie ogranicza koszta, a po drugie daje możliwość tworzenia dowolnych kombinacji odzieżowych.

Na szczęście póki co żaden z podobnych systemów nie jest w stanie zastąpić profesjonalnie wykonanej fotograficznej kampanii promocyjnej. Miejmy nadzieję, że tak zostanie.

Więcej informacji znajdziecie na stronie looklet.com

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Akcesoria
Exascend - nowa marka profesjonalnych kart pamięci na polskim rynku
Exascend - nowa marka profesjonalnych kart pamięci na polskim rynku
Exascend, uznany producent kart pamięci, czytników oraz dysków SSD, wchodzi na polski rynek. Markę reprezentuje Foto7, firma znana z dystrybucji renomowanych producentów, jak np. Manfrotto czy...
2
AOC Graphic Pro U3 - nowe monitory graficzne na każdą kieszeń
AOC Graphic Pro U3 - nowe monitory graficzne na każdą kieszeń
Niska cena, kalibracja sprzętowa i dobre pokrycie kolorów - marka AOC wprowadza nową serię niedrogich monitorów 4K i QHD kierowanych do twórców fotografii, wideo i grafiki.
5
Godox Lux Master - retro flash na całego
Godox Lux Master - retro flash na całego
Godox prezentuje najnowszą i najbardziej zaawansowaną lampę błyskową ze stylizowanej serii Lux. Wyglądający jak flash z pierwszej połowy XX wieku, model Master łączy klasyczny design z...
7
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)