Fotopolis.pl (
internetowy magazyn o fotografii mp strona główna      sm mapa serwisu
)



-
 
.
.SZUKANIE
.
.szukanie zaawansowane >
.
.
.BAZY DANYCH
. specyfikacje <
.
. słownik terminów <
.MENU GŁÓWNE
. newsy <
.
. testy <
.
. galeria <
.
. forum <
.
. przegląd prasy <
.
. felieton <
.
. newsletter <
.
. kontakt <
.
. mapa serwisu <
.
. <
.
.REKLAMA
.
.
.NEWSLETTER
.
. txt      html
.
.CZŁONEK/MEMBER OF
DIWA AWARDS

.
.NASI PARTNERZY
 
Beiks

Czarno-białe

.
.NEWSY
-
.akcesoria   >    newsy powrót.
-
2005-7-21strony: 1
Trzy przystawki Phase One
Duński producent przystawek cyfrowych Phase One poinformował o planach wprowadzenia na rynek trzech nowych produktów: przystawki P45 wyposażonej w matrycę 39 Megapikseli, P30 z matrycą 31 Mp oraz skierowaną do fotografów mody P21 z sensorem 18 Mp.


Dotychczas flagowym produktem Phase One była przystawka P25, która zbierała znakomite recenzje. Był to produkt uniwersalny skierowany zarówno do osób nie wychodzących ze studia, jak i tych, którzy większość zdjęć robią w plenerze. Zapowiedziane na koniec tego roku trzy nowe przystawki, 39-megapikselowa P45, 31-megapikselowa P30 oraz 18-megapikselowa P21, mają zróżnicować ofertę, tak by profesjonalni fotograficy mogli wybrać optymalne narzędzie.




Phase One P45 wyposażono w pełnowymiarową matrycę CCD (49.1 x 36.8mm) z 39 milionami pikseli (7216 x 5412). Wielkość pliku w zapisie 24-bitowym RGB wyniesie ok. 117MB, ale można też skorzystać z funkcji podwójnej ekspozycji i wtedy wielkość pliku i samego obrazu wzrosną dwukrotnie (10600 x 7216). Mimo tak wielkiej ilości danych do przetworzenia P45 rejestruje obrazy w serii z częstotliwością 35 klatek/minutę!

Z kolei Phase One P30 posiada sensor o nieco mniejszym polu rejestracji (44.2 x 33.1mm; 6496 x 4872 aktywnych pikseli), ale za to jest szybsza (45 kl/min) i pozwala na skorzystanie z ekwiwalentu czułości ISO 800 (zakres ISO 50 - 400 w P45). Jest to produkt skierowany do fotografów mody, którzy chcą bezstresowo (za sprawą przystępnej ceny i prostej obsługi) przejść na system cyfrowy.

Aktywny obszar rejestracji w przystawce Phase One P21 jest taki sam jak w P30, ale ponieważ pikseli jest mniej (4909 x 3678) to są one nieco większe, 9 x 9 mikronów (6.8 x 6.8 w P30 i P45). Dostępny zakres ekwiwalentów czułości to ISO 50 - 800, a prędkość rejestracji to aż 60 kl/min! Połączenie wysokiej jakości i prędkości ma zachęcić fotografów mody, portretowych i ślubnych, niezależnie czy przeznaczeniem produkcji będzie "billboard na Times Square czy publikacja w high-endowym magazynie o modzie".

Wszystkie trzy przystawki wyposażone są w wyświetlacze LCD, za pomocą których można ustawić optymalne parametry, oszacować poprawność ekspozycji (ostrzeżenie i histogram), przejrzeć zarejestrowane zdjęcia w całości lub po zbliżeniu. Pliki zapisywane są na kartach CF lub za pomocą systemu bezprzewodowego (w informacji prasowej producent nie rozwija tego wątku).

Do wszystkich trzech produktów zaimplementowano też technologię "bezpiecznej karty" 3S, kontrolującą zgodność nośnika z przystawką i zawartość karty. P45 i P30 będą dystrybuowane od listopada i grudnia 2005, a P21 od lutego 2006. Cen na razie nie podano.
autor: Tomasz Gutkowski źródło: www.phaseone.com


Podziel się tym artykułem:      
CZYTAJ TAKŻE...
2009-4-30  •  Phase One P40+ i Capture One 4.8 czytaj ...

-
<- poprzedni artykuł następny artykuł ->
-

OSTATNIE ARTYKUŁY W TEJ KATEGORII...
2014-4-15Nikon Capture NX 2.4.7 i ViewNX 2.9.2
2014-4-14Sigma USB Dock dla Sony i Pentax
2014-4-08Adobe Lightroom mobile na tablety iPad
2014-4-08Adobe Lightroom 5.4 i Camera RAW 8.4 - wersje końcowe
2014-4-02Akumulatorki eneloop - trzy serie na polskim rynku
2014-4-01Lowepro Dashpoint AVC - GoPro w porządku
2014-3-27Sony PlayMemories Camera Apps w pełni dostępny dla polskich użytkowników
2014-3-27Lowepro Passport - uniwersalne torby i plecaki
2014-3-20DxO Optics Pro 9.1.4
2014-3-18Meike MK-70D i MK-D5300
-
( archiwum       > ) .
-
( wstecz       > ) . ( drukuj       > ) . ( do góry       > ) .
15:24    •    2014-4-17
.
.
Sony A7 i RX10 - serwis specjalny
.
>
. .
Tomasz Tomaszewski krótka lekcja budowy zdjęciowej opowieści
.
.
.
>
. .
Sony Cyber-shot RX10 - rozmowa z Krzysztofem Szablistym z Sony
.
.
.
>
. .
Sony A7 i A7R - o technologiach w filmowym skrócie
.
.
.
>
. .
Roadshow Sony A7R w 5 miastach Polski!
.
.
.
>
. .
KONKURS: Pracuj nad wymarzonym reportażem z T. Tomaszewskim!
.
.
.NAJNOWSZE TESTY
.
>
. .
Panasonic Lumix G Vario 12-32 mm f/3,5-5,6 ASPH. / MEGA O.I.S. - test
.
.
.
.
>
. .
Canon EF 24mm f/1,4 L II - test
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS 1200D - test
.
.
.
.
>
. .
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia i filmy przykładowe
.
.
.
.
>
. .
Hahnel Extreme - test
.
.
.
.TOP 10 APARATÓW
.
>
. .
Nikon D4S (87%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D800 (86%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D4 (86%)
.
.
.
.
>
. .
Sony A7R (85%)
.
.
.
.
>
. .
Sony A7 (85%)
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS-1D X (85%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D610 (84%)
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS 6D (84%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D600 (84%)
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS 5D Mark III (84%)
.
.

o "top 10 aparatów"...
.
.
.Reportaż tygodnia i komentarz Tomasza Tomaszewskiego
.
.OFERTA SKLEPU
sklep proponuje

.
.
.
.ZOBACZ KONIECZNIE
zobacz

zobacz

zobacz

zobacz

.
.W TYM MIESIĄCU
.POLECAMY:
.
>
. .
Linda Fregni Nagler "The Hidden Mother" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Adam Broomberg & Oliver Chanarin "People In Trouble Laughing Pushed To The Ground" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Martin Kollar "Field Trip" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Nicholas Albrecht "One, No One and One Hundred Thousand" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Lorena Ros "Unspoken" - recenzja
.
.
.
.
.ZDJĘCIE TYGODNIA
zdjęcie tygodnia
.
.
.REKLAMA
-
 
strona główna      mapa serwisu      kontakt


Copyright © SunHouseMedia.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Wydawcą fotopolis.pl jest Sun House Media sp. z o. o.
ul. Rumiana 7, 02-956 Warszawa
email: kontakt@fotopolis.pl

Wszystkie prawa do tekstów i ilustracji zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie całości lub fragmentów bez pisemnej zgody Fotopolis.pl zabronione. Znaki firmowe, nazwy handlowe i wizerunki produktów wykorzystane zostały jedynie w celach informacyjnych.

wstecz      do góry


design by MediaRun Group
 
.