Fotopolis.pl (
internetowy magazyn o fotografii mp strona główna      sm mapa serwisu
)



-
 
.
.SZUKANIE
.
.szukanie zaawansowane >
.
.
.BAZY DANYCH
. specyfikacje <
.
. słownik terminów <
.MENU GŁÓWNE
. newsy <
.
. testy <
.
. galeria <
.
. forum <
.
. przegląd prasy <
.
. felieton <
.
. newsletter <
.
. kontakt <
.
. mapa serwisu <
.
. <
.
.REKLAMA
.
.
.NEWSLETTER
.
. txt      html
.
.CZŁONEK/MEMBER OF
DIWA AWARDS

.
.NASI PARTNERZY
 
Beiks

Czarno-białe

.
.TESTY
-
.aparaty   >    testy powrót.
-
2012-9-18strony: 1
Panasonic Lumix GH3 - pierwsze wrażenia
Photokina 2012. Na trwających w Kolonii targach Photokina koncern Panasonic pokazał nowy topowy bezlusterkowiec Lumix GH3. Mieliśmy go w rękach i spisaliśmy garść naszych pierwszych wrażeń.


Panasonic Lumix GH3


Lumix GH3 to najnowszy przedstawiciel topowej linii bezlusterkowców firmy Panasonic. Seria GH łączy najbardziej zaawansowane funkcje fotograficzne i filmowe. W najnowszym modelu Panasonic poszedł jeszcze krok dalej i zmienił konstrukcję aparatu - teraz można go wreszcie traktować jak (pół)profesjonalne narzędzie, które poradzi sobie w każdych warunkach. Obszarów "profesjonalizacji" tej serii Lumiksów jest kilka, ale w oczy najbardziej się rzuca złącze synchronizacji studyjnych lamp błyskowych, którego w tej klasie sprzętu do tej pory nie było.


Panasonic Lumix GH3



gniazdo synchronizacji studyjnych lamp błyskowych


Korpus nowego Lumiksa jest cięższy i większy niż w poprzedniku. Przeprojektowano grip, który jest teraz znacznie wygodniejszy - po prostu dobrze wypełnia dłoń. Szkielet korpusu wykonano z magnezu, a otwory zostały uszczelnione. Aparat jest sztywny i sprawia wrażenie solidnego oraz bardziej profesjonalnego. Osoby o dużych dłoniach albo potrzebujące wydajniejszego zasilania mogą skorzystać z dedykowanego uchwytu pionowego (pierwszy w historii bezlusterkowców Panasonika). Sam grip nie sprawia aż tak solidnego wrażenia jak korpus, niemniej nie można nic zarzucić jego funkcjonalności - mieści dodatkowy akumulator, a na jego obudowie znalazło się pokrętło i zestaw przycisków WB, ISO i korekty ekspozycji. Nie trzeba też dodawać, że grip jeszcze bardziej zwiększa wygodę trzymania aparatu (również w poziomie).


Lumix GH3 z gripem



Lumix GH3 z gripem


Liczba przycisków, pokręteł, tarcz i przełączników robi wrażenie. Panasonic Lumix GH3 ma aż trzy tarcze sterujące: przednią, pod palcem wskazującym oraz dwie tylne obsługiwane kciukiem - poziomą i pionową, umieszczoną wokół nawigatora. Do tego użytkownik ma do dyspozycji tarczę trybów, wygodny przełącznik trybów AF, tarczę napędu, osobne przyciski ISO, WB, korekty ekspozycji, a także przycisk Fn, który można dowolnie zaprogramować. Oczywiście rzeczywistą ergonomię sprawdzimy dopiero w pełnym teście tego aparatu, ale już po chwili zabawy z aparatem czuć, że wszystko jest w nim na swoim miejscu.


grip Lumiksa GH3



magnezowa obudowa Lumiksa GH3


Zresztą w odwodzie pozostaje zawsze dotykowy, obrotowy ekran. W modelu GH3 obydwa ekrany - główny monitor i wizjer elektroniczny - zostały wykonane w technologii OLED. Obrotowy monitor nie jest pozbawiony przypadłości wspólnej dla większości konstrukcji tego typu - gdy patrzymy na niego pod kątem kolory nieco zmieniają swój ocień, ale w porównaniu do konkurencji nie jest to zjawisko zbyt silnie widoczne. Wizjer robi niezłe wrażenie. Rozdzielczość 1,744 mln punktów nie jest co prawda rekordowa, ale wystarczająca - obraz jest gładki i szczegółowy. Na ten element nie można narzekać w najmniejszym stopniu.



fragmenty prezentacji na konferencji prasowej firmy Panasonic



fragmenty prezentacji na konferencji prasowej firmy Panasonic


Trzymając w rękach Lumiksa GH3 można poczuć, że Panasonic przekroczył granicę, do której żaden bezlusterkowiec tej firmy się do tej pory nie zbliżył. To granica między sprzętem amatorskim, kupowanym i wykorzystywanym dla własnej przyjemności, a sprzętem pół-profesjonalnym, który bez problemu może "zrobić robotę". Lumiksy G szybki autofokus już miały, teraz doszła odporna obudowa, lepsza ergonomia i jeszcze ciekawsze funkcje filmowe (pisaliśmy o nich więcej w serwisie Recplay.pl ). Na koniec ceny (na razie otrzymaliśmy je jedynie w euro): zestaw Lumix GH3 z obiektywem 12-35mm 2200 euro, zestaw Lumix GH3 z obiektywem 14-140mm - 1800 Euro.


nowy telezoom wyróżnia się rozmiarem



konstrukcja optyczna nowego obiektywu 35-100mm f/2,8


Przy okazji na stoisku firmy Panasonic obejrzeliśmy nowy obiektyw 35-100mm f/2,8. Poza ceną - 1300 euro - nie można napisać zbyt wiele. Szkło jest spore, znacznie większe od innych telezoomów Lumix G, i zwarte - nie zmienia rozmiarów podczas zoomowania i fokusowania. Dokładnie przetestujemy je w procedurze DxO i wtedy poznamy jego realne możliwości.
autor: Michał Grzegorczyk
Słowa kluczowe: Panasonic Lumix Photokina Photokina 2012 M43 P43


Podziel się tym artykułem:      
CZYTAJ TAKŻE...
2012-11-07  •  Panasonic Lumix GH3 - zdjęcia przykładowe czytaj ...
2012-9-28  •  Photokina 2012 - czas na styl, pełną klatkę i obiektywy systemowe czytaj ...
2012-9-17  •  Panasonic Lumix G X 35-100mm f/2,8 czytaj ...

-
<- poprzedni artykuł następny artykuł ->
-

OSTATNIE ARTYKUŁY W TEJ KATEGORII...
2014-4-04Canon EOS 1200D - test
2014-4-04Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia i filmy przykładowe
2014-3-28Nikon D4S - test
2014-3-28Panasonic Lumix GH4 - autofokus, 4K i pierwsze wrażenia
2014-3-21Canon PowerShot S120 - test
2014-3-20Nikon D4S - zdjęcia przykładowe
2014-3-14iPhone 5S - test
2014-3-10Sony A6000 - zdjęcia przykładowe
2014-3-07Samsung NX30 - test
2014-2-28Ricoh GR - test
-
( archiwum       > ) .
-
( wstecz       > ) . ( drukuj       > ) . ( do góry       > ) .
21:51    •    2014-4-19
.
.
Olympus OM-D E-M10
.
>
. .
Olympus OM-D E-M10 - opinia Remigiusza Stefaniaka
.
.
.NAJNOWSZE TESTY
.
>
. .
Phase One IQ250 - test
.
.
.
.
>
. .
Panasonic Lumix G Vario 12-32 mm f/3,5-5,6 ASPH. / MEGA O.I.S. - test
.
.
.
.
>
. .
Canon EF 24mm f/1,4 L II - test
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS 1200D - test
.
.
.
.
>
. .
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia i filmy przykładowe
.
.
.
.TOP 10 APARATÓW
.
>
. .
Nikon D4S (87%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D800 (86%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D4 (86%)
.
.
.
.
>
. .
Sony A7R (85%)
.
.
.
.
>
. .
Sony A7 (85%)
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS-1D X (85%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D610 (84%)
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS 6D (84%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D600 (84%)
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS 5D Mark III (84%)
.
.

o "top 10 aparatów"...
.
.
.Reportaż tygodnia i komentarz Tomasza Tomaszewskiego
.
.OFERTA SKLEPU
sklep proponuje

.
.
.
.ZOBACZ KONIECZNIE
zobacz

zobacz

zobacz

zobacz

.
.W TYM MIESIĄCU
.POLECAMY:
.
>
. .
Linda Fregni Nagler "The Hidden Mother" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Adam Broomberg & Oliver Chanarin "People In Trouble Laughing Pushed To The Ground" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Martin Kollar "Field Trip" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Nicholas Albrecht "One, No One and One Hundred Thousand" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Lorena Ros "Unspoken" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Ferit Kuyas "Chongqing - City of ambition" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Jason Larkin "Tales from the City of Gold" - recenzja
.
.
.
.
.ZDJĘCIE TYGODNIA
zdjęcie tygodnia
.
.
.REKLAMA
-
 
strona główna      mapa serwisu      kontakt


Copyright © SunHouseMedia.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Wydawcą fotopolis.pl jest Sun House Media sp. z o. o.
ul. Rumiana 7, 02-956 Warszawa
email: kontakt@fotopolis.pl

Wszystkie prawa do tekstów i ilustracji zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie całości lub fragmentów bez pisemnej zgody Fotopolis.pl zabronione. Znaki firmowe, nazwy handlowe i wizerunki produktów wykorzystane zostały jedynie w celach informacyjnych.

wstecz      do góry


design by MediaRun Group
 
.