Fotopolis.pl (
internetowy magazyn o fotografii mp strona główna      sm mapa serwisu
)



-
 
.
.SZUKANIE
.
.szukanie zaawansowane >
.
.
.BAZY DANYCH
. specyfikacje <
.
. słownik terminów <
.MENU GŁÓWNE
. newsy <
.
. testy <
.
. galeria <
.
. forum <
.
. przegląd prasy <
.
. felieton <
.
. newsletter <
.
. kontakt <
.
. mapa serwisu <
.
. <
.
.REKLAMA
.
.
.NEWSLETTER
.
. txt      html
.
.CZŁONEK/MEMBER OF
DIWA AWARDS

.
.NASI PARTNERZY
 
Beiks

Czarno-białe

.
.TESTY
-
.aparaty   >    testy powrót.
-
2012-9-18strony: 1
Leica M - pierwsze wrażenia
Photokina 2012. Leica M to najnowsze wcielenie cyfrowego dalmierza Leiki. M-ka oprócz nowej, 24-megapikselowej matrycy CMOS oferuje zupełnie nową funkcjonalność. Użytkownicy systemu M będą mogli używać obiektywów lustrzankowego systemu Leica R, korzystać z Live View oraz filmować. Jeżeli dodamy do tego możliwość podłączenia zewnętrznego wizjera mamy do czynienia z rewolucją. Zapraszamy do lektury naszych pierwszych wrażeń.

Leica M, to nowa odsłona pełnoklatkowego dalmierza niemieckiego producenta. Nowy, 24-megapikselowy sensor CMOS skonstruowany przez francusko-belgijsko-niemiecką firmę CMOSIS.

set1


Dzięki temu użytkownicy uzyskali zupełnie nową funkcjonalność aparatu. W nowej M-ce można korzystać z Live View, Focus View, a nawet filmować. W porównaniu do funkcjonalności, którą dawała tradycyjna Leica M9, to milowy skok technologiczny.

Leica M z podpiętym Nociluxem 50mm f/0.95


Nowy aparat pod względem wyglądu odbiega tylko w dwóch miejscach na body od tradycyjnej przedstawicielki systemu M. Po pierwsze zniknęło okienko służące do wyświetlania ramek kadru oraz dźwignia, która pozwalała zmienić ramkę dla innych ogniskowych.

set1


Obecnie ramki są wyświetlane LED-owo w wizjerze. Oznacza to, że nie możemy mieć podglądu innego kadru oraz, co bardziej istotne, ramki są kompatybilne tylko z obiektywami z 6-bitowym kodem. W związku z tym obiektywy Voigtlandera i Zeissa na bagnet M nie będą funkcjonowały w pełni na nowym dalmierzu.

set1


Ponadto elektroniczne wyświetlanie ramek pozwliło na wprowadzenie ich dwóch różnych kolorów. Użytkownik w menu głównym może zdecydować czy woli ramki tradycyjne białe, czy czerwone. Ta niewielka zmiana zostanie z pewnością doceniona w przypadku ciemnych warunków oświetleniowych. Czerwona ramka w wizjerze odznacza się zdecydowanie wyraźniej dla ludzkiego oka, przez co dużo łatwiej się kadruje.



Po drugie zniknęło złącze USB. Zdjęcia możemy zgrać po wyjęciu karty ze złącza SD, lub przez złącze USB w opcjonalnym gripie.

W przypadku M9 nie mogliśmy tego napisać, teraz nie mamy żadnych wątpliwości - na tylnej ściance dominuje wyświetlacz. Nowy, 3-calowy monitor LCD o rozdzielczości 920 000 punktów daje obraz dobrej jakości.

set1
Leica M z podpiętą lunetą digiscopingu


Możemy bez problemu precyzyjnie wyostrzyć, ponieważ po prostu widzimy to na wyświetlaczu. Możemy się także wspomóc funkcją focus peaking, która podświetla płaszczyznę ostrości czerwonymi liniami. Jest to niezwykle wygodne rozwiązanie zwłaszcza w przypadku filmowania. Możemy także, ocenić stopień naświetlenia oraz ostrość zrobionego kadru.

Jeżeli nie chcemy korzystać, a ni z ekranu LCD, ani z tradycyjnego wizjera optycznego, możemy doczepić zewnętrzny wizjer elektroniczny. Ma on dokładnie taką samą funkcjonalność jak ekran LCD. Wyświetla tryb fotografowania, wszystkie parametry, możemy także wyświetlić histogram.

set1
Leica M z włączonym trybem Live View


Co szczególnie istotne w przypadku osób, które będą chciały korzystać z obiektywów systemu R, lub z super jasnych szkieł w systemie M, możemy powiększyć obraz w Live View. Przy pomocy tylnej tarczy nastaw umieszczonej w wypustce pod kciuk, możemy wyregulować powiększenie kadru.

set1
menu podręczne uruchamiane przyciskiem SET


Matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, Live View, filmowanie, LED-owe ramki... Zapewne użytkownicy cyfrowych M-ek zastanawiają się jak, to wszystko będzie działać, skoro w M9 zapis zdjęć trwał dosyć długo.

set1
Leica M z podpiętym standardowym zoomem do systemu R


Odpowiadamy, że nie ma się czym martwić nowy procesor obróbki obrazu Leica Maestro, który został również zastosowany w średnioformatowym aparacie Leica S, radzi sobie bardzo dobrze.

set1
Leica M z podpiętym standardowym zoomem do systemu R


Nowa Leica M nie ma najmniejszego problemu z uruchamianiem się, zapisem zdjęć (lekką czkawkę łapie tylko w przypadku zdjęć seryjnych), filmowaniem, przechodzeniem do trybu odtwarzania. Aparat radzi sobie po prostu bardzo dobrze nie tylko przy funkcjach fotograficznych ale także filmowych.

set1
Leica M z wizjerem elektronicznym oraz z obiektywem dla bagnetu R


Nie powinniśmy się także martwić o pobór energii. W Leice M zastosowano nową, zdecydowanie większą baterię, która powinna zapewniać nam swobodne fotografowanie przez dłuższy czas niż dotychczas.

set1
nowa bateria w Leice M


Opcjonalny grip nie tylko zdecydowanie polepsza chwyt, ale takżeposzerza możliwości nowego aparatu niemieckiego producenta o gniazda USB, PC czy SCA. Podpięty grip świetnie współgra z metalową wypustką pod kciuk. Dzięki temu mamy bardzo wygodny i pewny chwyt zbliżony do tego znanego z lustrzanek.

set1
złącza w opcjonalnym gripie


Nie możemy także narzekać na adapter do systemu R. Solidnie wykonany, podwójny bagnet umożliwia podpięcie większości obiektywów znanych z systemu lustrzankowego. Dzięki temu użytkownicy systemu M, będą mogli korzystać po raz pierwszy w historii z obiektywów zmiennoogniskowych, czy makro.

set1
przejściówka na bagnet R


Leica M, to rzeczywiście kamień milowy dla niemieckiego producenta. Aparat daje zupełnie nowe możliwości użytkownikom systemu M. Po pierwszym kontakcie nie mamy praktycznie żadnych zastrzeżeń. Nowa M-ka działa bardzo sprawnie niezależnie od tego jak chcemy jej używać, czy tradycyjnie z wizjerem optycznym, czy z elektronicznym, czy w trybie Live View. Do ostatecznego werdyktu niestety musimy jeszcze poczekać. W końcu to co najbardziej się liczy w przypadku tego typu sprzętu, jakość zdjęć. A, na to musimy jeszcze chwilę poczekać.


REKLAMA

autor: Patryk Wiśniewski
Słowa kluczowe: Leica Photokina 2012 LEIM


Podziel się tym artykułem:      
CZYTAJ TAKŻE...
2013-3-29  •  Leica M - test czytaj ...
2013-3-27  •  Leica M - firmware 1.1.0.2 czytaj ...
2013-3-08  •  Leica M - zdjęcia przykładowe czytaj ...
2012-10-04  •  Leica V-Lux 4 - zdjęcia plenerowe czytaj ...
2012-10-01  •  MS Optical Sonnetar 50mm f/1,1 MC czytaj ...
2012-9-28  •  Photokina 2012 - czas na styl, pełną klatkę i obiektywy systemowe czytaj ...
2012-9-19  •  Nikon Coolpix S800c - pierwsze wrażenia czytaj ...
2012-9-18  •  Leica S - pierwsze zdjęcia przykładowe czytaj ...
2012-9-17  •  Leica M - nowa jakość czytaj ...
2012-9-17  •  Leica M-E czytaj ...
2012-9-17  •  Leica S - cyfrowy, średni format po raz drugi czytaj ...
2012-9-17  •  Leica S - nowe obiektywy i konwerter czytaj ...
2012-9-17  •  Leica D-Lux 6 czytaj ...
2012-9-17  •  Leica V-Lux 4 czytaj ...

-
<- poprzedni artykuł następny artykuł ->
-

OSTATNIE ARTYKUŁY W TEJ KATEGORII...
2014-4-04Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia i filmy przykładowe
2014-3-28Nikon D4S - test
2014-3-28Panasonic Lumix GH4 - autofokus, 4K i pierwsze wrażenia
2014-3-21Canon PowerShot S120 - test
2014-3-20Nikon D4S - zdjęcia przykładowe
2014-3-14iPhone 5S - test
2014-3-10Sony A6000 - zdjęcia przykładowe
2014-3-07Samsung NX30 - test
2014-2-28Ricoh GR - test
2014-2-27Olympus OM-D E-M10 - test
-
( archiwum       > ) .
-
( wstecz       > ) . ( drukuj       > ) . ( do góry       > ) .
22:28    •    2014-4-16
.
.
Sony A7 i RX10 - serwis specjalny
.
>
. .
Tomasz Tomaszewski krótka lekcja budowy zdjęciowej opowieści
.
.
.
>
. .
Sony Cyber-shot RX10 - rozmowa z Krzysztofem Szablistym z Sony
.
.
.
>
. .
Sony A7 i A7R - o technologiach w filmowym skrócie
.
.
.
>
. .
Roadshow Sony A7R w 5 miastach Polski!
.
.
.
>
. .
KONKURS: Pracuj nad wymarzonym reportażem z T. Tomaszewskim!
.
.
.NAJNOWSZE TESTY
.
>
. .
Panasonic Lumix G Vario 12-32 mm f/3,5-5,6 ASPH. / MEGA O.I.S. - test
.
.
.
.
>
. .
Canon EF 24mm f/1,4 L II - test
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS 1200D - test
.
.
.
.
>
. .
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia i filmy przykładowe
.
.
.
.
>
. .
Hahnel Extreme - test
.
.
.
.TOP 10 APARATÓW
.
>
. .
Nikon D4S (87%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D800 (86%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D4 (86%)
.
.
.
.
>
. .
Sony A7R (85%)
.
.
.
.
>
. .
Sony A7 (85%)
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS-1D X (85%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D610 (84%)
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS 6D (84%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D600 (84%)
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS 5D Mark III (84%)
.
.

o "top 10 aparatów"...
.
.
.Reportaż tygodnia i komentarz Tomasza Tomaszewskiego
.
.OFERTA SKLEPU
sklep proponuje

.
.
.
.ZOBACZ KONIECZNIE
zobacz

zobacz

zobacz

.
.W TYM MIESIĄCU
.POLECAMY:
.
>
. .
Linda Fregni Nagler "The Hidden Mother" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Adam Broomberg & Oliver Chanarin "People In Trouble Laughing Pushed To The Ground" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Martin Kollar "Field Trip" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Nicholas Albrecht "One, No One and One Hundred Thousand" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Lorena Ros "Unspoken" - recenzja
.
.
.
.
.ZDJĘCIE TYGODNIA
zdjęcie tygodnia
.
.
.REKLAMA
-
 
strona główna      mapa serwisu      kontakt


Copyright © SunHouseMedia.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Wydawcą fotopolis.pl jest Sun House Media sp. z o. o.
ul. Rumiana 7, 02-956 Warszawa
email: kontakt@fotopolis.pl

Wszystkie prawa do tekstów i ilustracji zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie całości lub fragmentów bez pisemnej zgody Fotopolis.pl zabronione. Znaki firmowe, nazwy handlowe i wizerunki produktów wykorzystane zostały jedynie w celach informacyjnych.

wstecz      do góry


design by MediaRun Group
 
.