Fotopolis.pl (
internetowy magazyn o fotografii mp strona główna      sm mapa serwisu
)



-
 
.
.SZUKANIE
.
.szukanie zaawansowane >
.
.
.BAZY DANYCH
. specyfikacje <
.
. słownik terminów <
.MENU GŁÓWNE
. newsy <
.
. testy <
.
. galeria <
.
. forum <
.
. przegląd prasy <
.
. felieton <
.
. newsletter <
.
. kontakt <
.
. mapa serwisu <
.
. <
.
.REKLAMA
.
.
.NEWSLETTER
.
. txt      html
.
.CZŁONEK/MEMBER OF
DIWA AWARDS

.
.NASI PARTNERZY
 
Beiks

Czarno-białe

.
.TESTY
-
.akcesoria   >    testy powrót.
-
2012-3-23strony: 1
Adobe Photoshop CS6 - przegląd nowych funkcji
Adobe po raz pierwszy w historii wypuściło wersję beta jednego z najbardziej popularnych programów graficznych na świecie: Photoshop CS6. Program doczekał się kilku istotnych zmian, które opisaliśmy w naszym artykule.

Wczorajsze pojawienie się programu Adobe Photoshop CS6 w wersji beta było nie lada niespodzianką. Po raz pierwszy firma zdecydowała się na wypuszczenie publicznej wersji testowej tego programu przed premierą finalnego produktu. W stosunku do Photoshopa CS5 pojawiło się kilka zmian i usprawnień. Opiszemy najważniejsze.

Zaczniemy od najbardziej widocznej nowości - zmiany dotychczasowego wyglądu interfejsu użytkownika. Tradycyjne dla Photoshopa szaro-białe ikony zostały zastąpione ciemnymi kafelkami. Na pierwszy rzut oka widzimy podobieństwo do Lightrooma, które ma podobną szatę kolorystyczną. Producent zostawił jednak użytkownikom wolną rękę i jeżeli wolą tradycyjny wygląd ekranu, mogą do niego wrócić w menu.



Przy okazji warto wspomnieć o dostępnych pod prawym przyciskiem myszy preferencjach koloru tła. Możemy wybrać pomiędzy zdefiniowanym kolorem, jedną z 4 propozycji producenta lub sami zdecydować jaki kolor będzie miało tło.

Najbardziej rewolucyjną zmianą jest zastosowanie silnika Mercury, który do tej pory był używany wyłacznie w aplikacjach skierowanych do filmowców. Ta niewidoczna innowacja umożliwia oprogramowaniu dużo szybszą pracę w czasie robienia skomplikowanych czynności oraz przy obsłudze obiektów 3D.

Adobe Photoshop CS6 po raz pierwszy oferuje autozapis pliku, nad którym pracujemy. Ta niewielka zmiana z pewnością ucieszy wielu użytkowników, którym pewnie nie raz zniknęły efekty pracy po "wywróceniu się" programu. Możemy zdecydować, jak często program ma automatycznie zapisywać postęp pracy - co 5, 10, 15, 30 czy 60 minut. Dzięki temu w przypadku odłączenia prądu, zawieszenia komputera czy programu nie utracimy naszej pracy. Dotyczy to wszystkich plików otwartych w programie. Po ponownym uruchomieniu Photoshop otworzy pliki w miejscu, w którym zostały automatycznie zapisane.



Funkcja, która była największą nowością w Photoshopie CS5 - Content-Aware - została rozwinięta. W CS6 nie służy już tylko do maskowania niechcianych elementów w kadrze, ale przy jej pomocy możemy także przesuwać obiekt w kadrze. Użytkownik może także zdecydować o sile z jaką przesuwany obiekt wtapiany jest w tło.



Poszerzono także możliwości funkcji Rozmycia. W jej menu pojawiły się trzy nowe wersje tego narzędzia. Możemy całkowicie rozmyć zdjęcie na całej powierzchni, imitować efekt obiektywu tilt-shift oraz dodać rozmycie kołowe, które wyizoluje wybrany przez nas fragment zdjęcia.





W filtrach pojawiła się także nowa opcja nazwana przez producenta Obrazem olejnym. Użytkownik może w prosty sposób nadać swojemu zdjęciu wygląd obrazu obrazu namalowanego farbami olejnymi.



Kolejna nowość to funkcja w zakładce Color Range, która umożliwia zaznaczenie odpowiednich partii obrazu pod kątem koloru skóry. Aby funkcja działała jeszcze lepiej producent zdecydował się na dodanie wykrywania twarzy. Po kliknięciu, program automatycznie ustawia odpowiednie wartości, które zaznaczają skóre pojawiającą się na zdjęciu oraz kolory zbliżone do niej.



Ulepszona została także wywoływarka RAW-ów znajdująca się w Photoshopie CS6, czyli Adobe Camera RAW w wersji 7.0. Dzięki nowemu silnikowi wywoływanie plików ma być szybsze niż do tej pory.



Wersja CS6 oferuje także nowe funkcje w przypadku kadrowania zdjęć. Po pierwsze, z chwilą uruchomienia narzędzia pojawia się ramka kadrowania, która otacza całe zdjęcie. Ponadto możemy zdecydować, czy chcemy usunąć piksele po skadrowaniu zdjęcia czy je zostawić. W tym drugim przypadku możemy przesuwać w dowolny sposób zdjęcie dopasowując je do ramki kadrowania. Dodano także poziomowanie zdjęcia. Fukcja działa w bardzo prosty sposób - po kliknięciu dedykowanej ikony rysujemy linię wzdłuż tego co chcemy aby było poziome na zdjęciu. Program kadruje i obraca odpowiednio zdjęcie.



Adobe Photoshop CS6 ma także poszerzone możliwości w zakresie "ruchomych obrazków". Po wgraniu pliku wideo do programu, możemy zdecydować się na użycie dokładnie tych samych opcji, których używamy w trakcie obróbki zdjęć. Użytkownik może więc sterować kolorami, kontrastem, krzywymi tak jakby obrabiał zwykły plik graficzny czy fotograficzny. Istnieje możliwość dodania zewnętrznej ścieżki dźwiękowej do naszego projektu filmowego oraz wyciszenia tej, która jest na nagraniu. Plik oczywiście możemy wyeksportować i zapisać na naszym komputerze. Nowością jest także to, że pliki wideo obsługuje zarówno Photshop CS6 i jego rozszerzona wersja. Dotychczas wsparcie dla wideo miała tylko wersja rozszerzona.



Photoshop otrzymał także nowe narzędzie mające na celu poprawę wad optycznych szerokokątnych obiektywów. Nie uda się idealnie wyprostować zdjęcia zrobionego rybim okiem, ale wygląda ono na pewno bardziej naturalnie niż surowy plik. W przypadku nie aż tak ekstremalnych szerokich kątów sytuacja będzie wyglądała dużo lepiej. Zaletą tej opcji jest to, że pobiera dane o obiektywie z EXIF-u i na podstawie tego dobiera odpowiednie ustawienia korygujące.



Podsumowanie
W Adobe Photoshopie CS6 wprowadzono znaczące zmiany. Największa jest niewidoczna na pierwszy rzut oka. To silnik Mercury, który do tej pory był używany tylko przez programy przeznaczone do pracy z plikami wideo, a teraz znacznie przyspieszył pracę nowego Photoshopa. Producent zdecydował się odświeżyć wygląd interfejsu użytkownika, który różni się nie tylko kolorem ikon i tła ale także przeniesieniem części opcji fotograficznych na prawą stronę. Kilka nowych funkcji oraz poprawione kadrowanie z pewnością skrócą czas pracy użytkownikom nowej wersji oprogramowania.

Adobe dało także swoim użytkownikom możliwość przetestowania produktu jeszcze przed oficjalną premierą. Producent chce w ten sposób zachęcić do zakupu pełnej wersji kiedy ta się pojawi w sprzedaży, a także po to, żeby otrzymać odzew od użytkowników. Dlatego jeżeli zastanawiacie się czy warto kupić nowego Photoshopa skorzystajcie z tej okazji.
autor: Patryk Wiśniewski
Słowa kluczowe: Adobe Photoshop Creative Suite CS6 Photoshop CS6


Podziel się tym artykułem:      
CZYTAJ TAKŻE...
2013-5-07  •  Adobe Photoshop CC - nowe funkcje tylko w Creative Cloud czytaj ...
2012-3-22  •  Adobe Photoshop CS6 - publiczna wersja "beta" gotowa do pobrania czytaj ...

-
<- poprzedni artykuł następny artykuł ->
-

OSTATNIE ARTYKUŁY W TEJ KATEGORII...
2014-3-27Adapter Metabones - test
2014-1-16Wacom Intuos Pro - test
2013-11-21Vanguard UP-Rise II 48 - test
2013-10-31OrbitVu Alphashot 360 - fotografia produktowa 360 stopni
2013-10-24Vanguard Abeo Pro 283 CT - test
2013-10-18Wacom Cintiq 13HD - test
2013-10-10Lowepro Rover Pro 35L AW - test
2013-9-19Fujifilm WLC-X100 - test
2013-8-29Fujifilm adapter na bagnet M - test
2013-7-11SpiderPro Camera System - test
-
( archiwum       > ) .
-
( wstecz       > ) . ( drukuj       > ) . ( do góry       > ) .
12:13    •    2014-4-23
.
.
Olympus OM-D E-M10
.
>
. .
Olympus OM-D E-M10 - opinia Remigiusza Stefaniaka
.
.
.NAJNOWSZE TESTY
.
>
. .
Phase One IQ250 - test
.
.
.
.
>
. .
Panasonic Lumix G Vario 12-32 mm f/3,5-5,6 ASPH. / MEGA O.I.S. - test
.
.
.
.
>
. .
Canon EF 24mm f/1,4 L II - test
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS 1200D - test
.
.
.
.
>
. .
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia i filmy przykładowe
.
.
.
.TOP 10 APARATÓW
.
>
. .
Nikon D4S (87%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D800 (86%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D4 (86%)
.
.
.
.
>
. .
Sony A7R (85%)
.
.
.
.
>
. .
Sony A7 (85%)
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS-1D X (85%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D610 (84%)
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS 6D (84%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D600 (84%)
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS 5D Mark III (84%)
.
.

o "top 10 aparatów"...
.
.
.Reportaż tygodnia i komentarz Tomasza Tomaszewskiego
.
.OFERTA SKLEPU
sklep proponuje

.
.
.
.ZOBACZ KONIECZNIE
zobacz

zobacz

zobacz

zobacz

.
.W TYM MIESIĄCU
.POLECAMY:
.
>
. .
Martin Kollar "Field Trip" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Nicholas Albrecht "One, No One and One Hundred Thousand" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Lorena Ros "Unspoken" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Ferit Kuyas "Chongqing - City of ambition" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Jason Larkin "Tales from the City of Gold" - recenzja
.
.
.
.
.ZDJĘCIE TYGODNIA
zdjęcie tygodnia
.
.
.REKLAMA
-
 
strona główna      mapa serwisu      kontakt


Copyright © SunHouseMedia.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Wydawcą fotopolis.pl jest Sun House Media sp. z o. o.
ul. Rumiana 7, 02-956 Warszawa
email: kontakt@fotopolis.pl

Wszystkie prawa do tekstów i ilustracji zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie całości lub fragmentów bez pisemnej zgody Fotopolis.pl zabronione. Znaki firmowe, nazwy handlowe i wizerunki produktów wykorzystane zostały jedynie w celach informacyjnych.

wstecz      do góry


design by MediaRun Group
 
.