Fotopolis.pl (
internetowy magazyn o fotografii mp strona główna      sm mapa serwisu
)



-
 
.
.SZUKANIE
.
.szukanie zaawansowane >
.
.
.BAZY DANYCH
. specyfikacje <
.
. słownik terminów <
.MENU GŁÓWNE
. newsy <
.
. testy <
.
. galeria <
.
. forum <
.
. przegląd prasy <
.
. felieton <
.
. newsletter <
.
. kontakt <
.
. mapa serwisu <
.
. <
.
.REKLAMA
.
.
.NEWSLETTER
.
. txt      html
.
.CZŁONEK/MEMBER OF
DIWA AWARDS

.
.NASI PARTNERZY
 
Beiks

Czarno-białe

.
.TESTY
-
.aparaty   >    testy powrót.
-
2011-9-02strony: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9
Panasonic Lumix GF3 - test

7.Jakość zdjęć

Szum
Zjawisko szumu nie występuję do czułości ISO 400. Czułość ISO 800 odbiega w niewielki sposób od niej. Dopiero ISO 1600 wprowadza delikatne rozmycie na krawędziach, co jest związane z procesami odszumiania. W przypadku ISO 3200 mamy do czynienia z jeszcze większą degradacją obrazu, pojawiają się plamki i przebarwienia, ale nadal jest to czułość, po którą użytkownik może sięgnąć. Ostatnia wartość, czyli ISO 6400, została dodana na wyrost. Szum, przebarwienia dają o sobie na tyle mocno znać, że czułości tej możemy używać tylko w ostateczności.

ISO 160
ISO 160


ISO 200
ISO 200


ISO 400
ISO 400


ISO 800
ISO 800


ISO 1600
ISO 1600


ISO 3200
ISO 3200


ISO 6400
ISO 6400



ISO 3200 - poziomy redukcji szumu od góry: +2, +1, 0, -1, -2
ISO 3200 - poziomy redukcji szumu od góry: +2, +1, 0, -1, -2


ISO 6400 - poziomy redukcji szumu od góry: +2, +1, 0, -1, -2
ISO 6400 - poziomy redukcji szumu od góry: +2, +1, 0, -1, -2



Reprodukcja szczegółów
Reprodukcja szczegółów utrzymuje się na bardzo dobrym poziomie do ISO 400. Czułość ISO 800 traci już część szczegółów ale użytkownik może spokojnie po nią sięgać. Ostatnią wartością, której możemy sensownie używać jest ISO 1600, ISO 3200 jest już pozbawione większości istotnych szczegółów. O ostatniej wartości nawet nie warto wspominać.

ISO 160
ISO 160


ISO 200
ISO 200


ISO 400
ISO 400


ISO 800
ISO 800


ISO 1600
ISO 1600


ISO 3200
ISO 3200


ISO 6400
ISO 6400



 porównanie poziomów wyostrzania od lewej +2,0,-2
porównanie poziomów wyostrzania od lewej +2,0,-2



Reprodukcja kolorów
Na zdjęciach poniżej widać, że nowy Lumix nie ma problemów z poprawną reprodukcją kolorów. Składowe RGB podstawowych kolorów są dobrze zbalansowane i prezentują się naturalnie. Dobre wrażenie ze studia potwierdza się w plenerze. Nie ma też powodów żeby narzekać na kolorystykę skóry.














Podsumowanie
Panasonic GF3 ma sensor, który swoją premierę miał w roku 2008. Przy dzisiejszym postępie technologicznym, należy go traktować raczej jako staruszka. Oferuje on przyzwoitą jakość zdjęć do ISO 1600 zarówno jeśli chodzi o szum, jak i o reprodukcję szczegółów. Reprodukcja kolorów stoi na bardzo dobrym poziomie ale te wszystkie zalety są przekreślane przez wiek matrycy. Zwłaszcza, że konkurencja nie śpi i wszystko prowadzi do tego, że to Sony ze swoim systemem NEX, będzie wyznaczać w tej dziedzinie standardy. Panasonic ma w swoim systemie dużo lepszą matrycę o rozdzielczości 16-megapikseli, dlaczego więc zdecydowano się zamontować starszy model? Nie wiemy, niestety ten krok wpływa na końcową ocenę aparatu.

+ dobra reprodukcja szczegółów do ISO 1600
+ dobra reprodukcja kolorów

- szum powyżej ISO 1600
- stosunkowo niska rozdzielczość

-
<- poprzednia strona 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 następna strona ->
-
<- poprzedni artykuł następny artykuł ->
-

OSTATNIE ARTYKUŁY W TEJ KATEGORII...
2014-4-04Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia i filmy przykładowe
2014-3-28Nikon D4S - test
2014-3-28Panasonic Lumix GH4 - autofokus, 4K i pierwsze wrażenia
2014-3-21Canon PowerShot S120 - test
2014-3-20Nikon D4S - zdjęcia przykładowe
2014-3-14iPhone 5S - test
2014-3-10Sony A6000 - zdjęcia przykładowe
2014-3-07Samsung NX30 - test
2014-2-28Ricoh GR - test
2014-2-27Olympus OM-D E-M10 - test
-
( archiwum       > ) .
-
( wstecz       > ) . ( drukuj       > ) . ( do góry       > ) .
10:37    •    2014-4-18
.
.
Olympus OM-D E-M10
.
>
. .
Olympus OM-D E-M10 - opinia Remigiusza Stefaniaka
.
.
.NAJNOWSZE TESTY
.
>
. .
Panasonic Lumix G Vario 12-32 mm f/3,5-5,6 ASPH. / MEGA O.I.S. - test
.
.
.
.
>
. .
Canon EF 24mm f/1,4 L II - test
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS 1200D - test
.
.
.
.
>
. .
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia i filmy przykładowe
.
.
.
.
>
. .
Hahnel Extreme - test
.
.
.
.TOP 10 APARATÓW
.
>
. .
Nikon D4S (87%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D800 (86%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D4 (86%)
.
.
.
.
>
. .
Sony A7R (85%)
.
.
.
.
>
. .
Sony A7 (85%)
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS-1D X (85%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D610 (84%)
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS 6D (84%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D600 (84%)
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS 5D Mark III (84%)
.
.

o "top 10 aparatów"...
.
.
.Reportaż tygodnia i komentarz Tomasza Tomaszewskiego
.
.OFERTA SKLEPU
sklep proponuje

.
.
.
.ZOBACZ KONIECZNIE
zobacz

zobacz

zobacz

zobacz

.
.W TYM MIESIĄCU
.POLECAMY:
.
>
. .
Linda Fregni Nagler "The Hidden Mother" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Adam Broomberg & Oliver Chanarin "People In Trouble Laughing Pushed To The Ground" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Martin Kollar "Field Trip" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Nicholas Albrecht "One, No One and One Hundred Thousand" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Lorena Ros "Unspoken" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Ferit Kuyas "Chongqing - City of ambition" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Jason Larkin "Tales from the City of Gold" - recenzja
.
.
.
.
.ZDJĘCIE TYGODNIA
zdjęcie tygodnia
.
.
.REKLAMA
-
 
strona główna      mapa serwisu      kontakt


Copyright © SunHouseMedia.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Wydawcą fotopolis.pl jest Sun House Media sp. z o. o.
ul. Rumiana 7, 02-956 Warszawa
email: kontakt@fotopolis.pl

Wszystkie prawa do tekstów i ilustracji zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie całości lub fragmentów bez pisemnej zgody Fotopolis.pl zabronione. Znaki firmowe, nazwy handlowe i wizerunki produktów wykorzystane zostały jedynie w celach informacyjnych.

wstecz      do góry


design by MediaRun Group
 
.