Fotopolis.pl (
internetowy magazyn o fotografii mp strona główna      sm mapa serwisu
)



-
 
.
.SZUKANIE
.
.szukanie zaawansowane >
.
.
.BAZY DANYCH
. specyfikacje <
.
. słownik terminów <
.MENU GŁÓWNE
. newsy <
.
. testy <
.
. galeria <
.
. forum <
.
. przegląd prasy <
.
. felieton <
.
. newsletter <
.
. kontakt <
.
. mapa serwisu <
.
. <
.
.REKLAMA
.
.
.NEWSLETTER
.
. txt      html
.
.CZŁONEK/MEMBER OF
DIWA AWARDS

.
.NASI PARTNERZY
 
Beiks

Czarno-białe

.
.NEWSY
-
.strona główna   >    newsy powrót.
-
2011-7-15strony: 1
Rozmowa z Michiharu Uematsu z firmy Panasonic
Przy okazji premiery aparatu Panasonic Lumix G3 naszą redakcję odwiedzili przedstawiciele japońskiej centrali firmy Panasonic. Przeprowadziliśmy krótką rozmowę z jednym z gości - Panem Michiharu Uematsu, który obecnie zajmuje stanowisko menedżera w dziale Advanced Planning, Product Planning Group w Panasonic Corporation.

Michiharu Uematsu jest inżynierem, jednym z twórców aparatów i systemu Lumix G, obecnie zajmującym w centrali firmy Panasonic stanowisko menedżera w dziale Advanced Planning, Product Planning Group. W trakcie krótkiej wizyty gości z Japonii udało nam się zadać kilka pytań o przyszłość systemu i rozwiązania stosowane w nowym Lumiksie G3.

Michiharu Uematsu w redakcji fotopolis.pl
Michiharu Uematsu w redakcji fotopolis.pl


Na pytanie o możliwość wyparcia lustrzanek entry-level przez aparaty CSC (Compact System Camera) Pan Uematsu zauważył, że w Japonii udział bezlusterkowców w rynku aparatów z wymienną optyką osiągnął 30%, a w perspektywie pięciu lat może wznieść się do poziomu 70-80%. Teraz powinniśmy poprawić jakość obrazu w wizjerze elektronicznym, a także czas reakcji - i w bliskiej przyszłości zrobimy to. W przyszłości skrócimy też czas potrzebny na ustawianie ostrości - zwiększymy szybkość sczytywania obrazów z matrycy i moc obliczeniową. Poprawienie tych kwestii pomoże zrealizować ambitne plany Panasonika, zbliży bowiem bezlusterkowce do optycznych wizjerów lustrzanek i autofokusa opartego o detekcję fazy.

Michiharu Uematsu zdaje sobie jednocześnie sprawę z tego, że jeszcze długo nie powstanie profesjonalny Lumix, który mógłby być wykorzystywany np. przez fotografów sportowych. Prędkość ustawiania ostrości, szczególnie na poruszających się obiektach, nie jest wystarczająca. To jeden z powodów, dla których dotarcie do zawodowców, na przykład fotografów sportowych, nie jest łatwe. Mimo tego rozszerzymy tę kategorię również o aparaty dla najbardziej zaawansowanych amatorów i niektórych profesjonalistów. Jednym słowem zaawansowane aparaty będą, ale nie na tyle zaawansowane, by mogły konkurować z profesjonalnymi lustrzankami wykorzystywanymi w pracy reporterów.

Spytaliśmy też o funkcję, z której słyną aparaty Panasonika - autofokus. Michiharu Uematsu podkreślił, że przełom nastąpił mniej więcej półtora roku temu. Japoński producent zajął się wszystkimi "składowymi" szybkiego działania metody detekcji kontrastu. Zwiększyliśmy szybkość odczytu danych z matrycy. W przypadku aparatów kompaktowych dwa lata temu było to tylko 30 kl/s, teraz używamy 60 kl/s, a w przypadku G3, po wciśnięciu spustu migawki do połowy jest to już 120 kl/s.

Rozmawialiśmy też o różnicach między sensorami zastosowanymi w topowym Lumiksie GH2 i nowym G3. Obydwie matryce mają rozdzielczość 16 megapikseli, lecz ta z modelu G3, choć bazuje na sensorze Lumiksa GH2, została opracowana na nowo. W GH2 inżynierowie Panasonika skupili się na zapisie wideo, natomiast w G3 na jakości zdjęć. Sensory różnią się prędkością sczytywania danych z matrycy - w przypadku GH2 możemy osiągnąć 50 kl/s, natomiast w G3 możemy osiągnąć 25 kl/s - tu tkwi główna różnica.

Z pełną treścią rozmowy (w języku angielskim) można się zapoznać oglądając poniższy film.



Jeżeli nie możesz obejrzeć powyższego klipu, powinieneś ściągnąć i zainstalować darmowy QuickTime Player. Nasze filmy można także oglądać na urządzeniach iPhone i iPod Touch. Więcej filmów fotopolis.pl można znaleźć na naszym profilu na YouTube.
autor: Michał Grzegorczyk
Słowa kluczowe: Panasonic Lumix GH2 G3 Michiharu Uematsu


Podziel się tym artykułem:      
CZYTAJ TAKŻE...
2011-7-15  •  Panasonic Lumix DMC-G3 - test czytaj ...

-
<- poprzedni artykuł następny artykuł ->
-
OSTATNIE ARTYKUŁY W TEJ KATEGORII...
2014-4-11Sigma 50 mm f/1,4 DG HSM z linii Art - cena i dostępność
2014-4-08JVC Kenwood w systemie Mikro Cztery Trzecie
2014-4-07Muzeum Sztuki Nowoczesnej udostępnia archiwum Tadeusza Rolke
2014-4-04Fotoreporterka Anja Niedringhaus zastrzelona w Afganistanie
2014-4-0210. edycja BZ WBK Press Foto - wyniki
2014-3-31Komentarz Tomasza Tomaszewskiego: konkursowy reportaż Łukasza Ostrowskiego
2014-3-27Canon EOS-1D X i EOS 5D Mark III - cashback na obiektywy
2014-3-27Przetestuj aparat Olympus OM-D E-M10 - zaczynamy konkurs
2014-3-27250 milionów aparatów cyfrowych firmy Canon
2014-3-24World Press Photo 2014 - wyniki konkursu multimediów
-
( archiwum       > ) .
-
( wstecz       > ) . ( drukuj       > ) . ( do góry       > ) .
08:27    •    2014-4-20
.
.
Olympus OM-D E-M10
.
>
. .
Olympus OM-D E-M10 - opinia Remigiusza Stefaniaka
.
.
.NAJNOWSZE TESTY
.
>
. .
Phase One IQ250 - test
.
.
.
.
>
. .
Panasonic Lumix G Vario 12-32 mm f/3,5-5,6 ASPH. / MEGA O.I.S. - test
.
.
.
.
>
. .
Canon EF 24mm f/1,4 L II - test
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS 1200D - test
.
.
.
.
>
. .
Panasonic Lumix GH4 - zdjęcia i filmy przykładowe
.
.
.
.TOP 10 APARATÓW
.
>
. .
Nikon D4S (87%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D800 (86%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D4 (86%)
.
.
.
.
>
. .
Sony A7R (85%)
.
.
.
.
>
. .
Sony A7 (85%)
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS-1D X (85%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D610 (84%)
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS 6D (84%)
.
.
.
.
>
. .
Nikon D600 (84%)
.
.
.
.
>
. .
Canon EOS 5D Mark III (84%)
.
.

o "top 10 aparatów"...
.
.
.Reportaż tygodnia i komentarz Tomasza Tomaszewskiego
.
.OFERTA SKLEPU
sklep proponuje

.
.
.
.ZOBACZ KONIECZNIE
zobacz

zobacz

zobacz

zobacz

.
.W TYM MIESIĄCU
.POLECAMY:
.
>
. .
Linda Fregni Nagler "The Hidden Mother" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Adam Broomberg & Oliver Chanarin "People In Trouble Laughing Pushed To The Ground" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Martin Kollar "Field Trip" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Nicholas Albrecht "One, No One and One Hundred Thousand" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Lorena Ros "Unspoken" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Ferit Kuyas "Chongqing - City of ambition" - recenzja
.
.
.
.
>
. .
Jason Larkin "Tales from the City of Gold" - recenzja
.
.
.
.
.ZDJĘCIE TYGODNIA
zdjęcie tygodnia
.
.
.REKLAMA
-
 
strona główna      mapa serwisu      kontakt


Copyright © SunHouseMedia.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Wydawcą fotopolis.pl jest Sun House Media sp. z o. o.
ul. Rumiana 7, 02-956 Warszawa
email: kontakt@fotopolis.pl

Wszystkie prawa do tekstów i ilustracji zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie całości lub fragmentów bez pisemnej zgody Fotopolis.pl zabronione. Znaki firmowe, nazwy handlowe i wizerunki produktów wykorzystane zostały jedynie w celach informacyjnych.

wstecz      do góry


design by MediaRun Group
 
.